Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Program Geliştirmede İhtiyaç Analizi EPU 533 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ
Dersi Verenler Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Program taslağı hazırlamadan önce yapılması gereken ihtiyaç analizine ilişkin tüm aşamalara hakim olunması ve ihtiyaç analizinin süreç ve yaklaşımlarının öğrenilmesi. 

Dersin İçeriği

Temel kavramlar, program geliştirme modelleri içinde ihtiyaç analizinin yeri, ihtiyaç analizi süreci ve yaklaşımlar, ihtiyaç analizinde kullanılan yöntem ve araçlar, ihtiyaç analizinde değerlendirme süreci.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Program geliştirmede ihtiyaç analizinin önemini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Program geliştirme modellerindeki ihtiyaç analizi yaklaşımlarını karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 İhtiyaç analizi sürecini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Bir ihtiyaç analizi çalışması planlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar
2 Temel kavramlar
3 Program geliştirme modelleri içinde ihtiyaç analizinin yeri
4 Program geliştirme modelleri içinde ihtiyaç analizinin yeri
5 İhtiyaç analizi süreci ve yaklaşımlar
6 İhtiyaç analizi süreci ve yaklaşımlar
7 İhtiyaç analizinde kullanılan yöntem ve araçlar
8 İhtiyaç analizinde kullanılan yöntem ve araçlar
9 İhtiyaç analizinde değerlendirme süreci
10 İhtiyaç analizinde değerlendirme süreci
11 İhtiyaç analizinde değerlendirme süreci
12 İhtiyaç analizinde değerlendirme süreci
13 İhtiyaç analizinde değerlendirme süreci
14 İhtiyaç analizinde değerlendirme süreci
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Oktay Cem ADIGÜZEL (2016). Eğitim Programlarının Geliştirilmesinde İhtiyaç Analizi El Kitabı. Anı Yayıncılık      

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama X
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma X
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme X
5 Program tasarısı hazırlama X
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma X
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme X
8 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
9 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma X
10 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
11 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
12 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Program geliştirmede ihtiyaç analizinin önemini açıklar.
2 Program geliştirme modellerindeki ihtiyaç analizi yaklaşımlarını karşılaştırır.
3 İhtiyaç analizi sürecini açıklar.
4 Bir ihtiyaç analizi çalışması planlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 80
1. Yıl İçinin Başarıya 20
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6