Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnsan İlişkileri ve İletişim EPU 534 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Filiz BACAKSIZ

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Temel iletişim becerilerini ve iletişimi etkileyen sosyal ve kültürel faktörleri vurgulamaktır.

Dersin İçeriği

İletişimin Tanımı, İletişimin Süreçleri, İletişimin İlkeleri, İletişimin Önemi, İletişim Kuramları, İletişim Araçları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişim Süreçlerini tanır
2 İletişimin İlkelerini sıralar.
3 İletişimin Çeşitlerini açıklar.
4 Temel İletişim Unsurlarını sınıflandırır.
5 İletişim Teori ve Yöntemleri örnekler.
6 İletişimin Önemini sorgular.
7 İletişim Kuramlarını tanımlar.
8 İletişim Araçlarını sınıflandırır
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletisimde Temel Kavramlar
2 İletişim Becerileri
3 Iliskilerin Baslangici Gelisimi
4 İletişimin Çeşitleri
5 Iletisimde Dinleme
6 Iletisimde Empati
7 Iletisimde Kendini Acma
8 Ara Sınav
9 Sozsuz Iletisim
10 İletişim Teori ve Yöntemleri
11 Iletisimde Catisma Cozme
12 Iletisimde Duygusal Zeka
13 İletişim Araçları
14 İnsan İlişkilerinin İlkeleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Dökmen,Ü,.İletişim Çatışmaları ve Empati, Ankara, 2000

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma X
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme
8 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
9 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
10 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
11 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma
12 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 İletişim Süreçlerini tanır
2 İletişimin İlkelerini sıralar.
3 İletişimin Çeşitlerini açıklar.
4 Temel İletişim Unsurlarını sınıflandırır.
5 İletişim Teori ve Yöntemleri örnekler.
6 İletişimin Önemini sorgular.
7 İletişim Kuramlarını tanımlar.
8 İletişim Araçlarını sınıflandırır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 25 25
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
dersAKTSKredisi 6