Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Eğitim Tarihi | EPU 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim düşünce ve yapısının toplumsal gerçeklere göre biçimlendiğini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Türklerin sahip oldukları kültüre göre eğitim anlayış ve yapılarının değiştiğini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | İslam öncesi eğitim düşüncesi ve yapılarını analiz eder. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | İslamla birlikte (Selçuklu ve Osmanlı dönemi) Türklerin eğitim düşüncesindeki değişimi analiz eder. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Cumhuriyetin eğitim anlayışını gerekçeleriyle analiz eder. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Çağdaş Türk eğitim sisteminin temellerini analiz eder. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Eğitim Tarihi Dersinin Amacı, Kapsamı ve İşlevi. | |
2 | Eski Türklerde Sosyal-Ekonomik Yaşam ve Eğitim | |
3 | İslamda Eğitim, Peygamberin Eğitimin Kurumsallaşmasına Katkıları, Türklerin Müslüman Olması ve Ortaya Çıkan Yeni Toplumsal Yapılara Göre Eğitim Düşüncesi. | |
4 | Tekke ve Tasavvuf Eğitimi, Kütüphaneler (okur-yazarlık), Vakıf Kavramı, Amacı, Önemi, İşlevi (örnek bir vakfiye üzerinden) | |
5 | Farabi ve İbni Sinada Eğitim, Kutadgu Bilig, Atabetül Hakayık ve Divanü Lügatit Türkte Eğitim. Karahanlı Medreseleri, Selçuklu Nizamiye Medreseleri. | |
6 | Medreselerin Ortaya Çıkış Gerekçeleri, Anadolu Selçuklu Medreseleri, Cacabey Medresesi | |
7 | Ahilik, Atabeylik, Osmanlı Kuruluş Dönemi Medreseleri. | |
8 | Fatih Sahnı Seman Medreseleri, Enderun Mektebi, | |
9 | Klasik Dönem Medreselerinde Gerileme | |
10 | Osmanlı Modernleşmesi, Eğitimde Modernleşme, Öğretmen Yetiştirme, Darulmuallim, Darulmuallimat, Darülfunun, Diğer Batılı Tarzı, Maarifi Umumiye Nizamnamesi. | |
11 | Emrullah Efendi ve Tuba Ağacı Nazariyesi, Maarif Şuraları, | |
12 | Tevhidi Tedrisat, Hasan Ali Yücel, Köy Enstitüleri | |
13 | YÖK ve Eğitimin Güncel Sorunları | |
14 | Genel Değerlendirme ve Kapanış |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Akyüz, Yahya, Türk Eğitim Tarihi, Başlangıcından 2010a, Ankara Pegem Yayınları, 2011. Demiralp, Yekta, Erken Dönem Osmanlı Medreseleri (1300 - 1500) Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1998. Kaplan, İsmail, Türkiye´de Milli Eğitim İdeolojisi. İletişim Yay. 1999. Kodaman, Bayram, Abdülhamit Devri Eğitim Sistemi, Türk Tarih Kur. Yay. 1980. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
8 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
9 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
10 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
11 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
12 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitim düşünce ve yapısının toplumsal gerçeklere göre biçimlendiğini kavrar. | ||||||||||||
2 | Türklerin sahip oldukları kültüre göre eğitim anlayış ve yapılarının değiştiğini kavrar. | ||||||||||||
3 | İslam öncesi eğitim düşüncesi ve yapılarını analiz eder. | ||||||||||||
4 | İslamla birlikte (Selçuklu ve Osmanlı dönemi) Türklerin eğitim düşüncesindeki değişimi analiz eder. | ||||||||||||
5 | Cumhuriyetin eğitim anlayışını gerekçeleriyle analiz eder. | ||||||||||||
6 | Çağdaş Türk eğitim sisteminin temellerini analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 192 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |