Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
21. Yy.Da Öğretmen Yetiştirme | EPU 530 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımların ve modellerin öğrenilmesi ve yeni önerilerin geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımların ve modeller; Küreselleşme çağında öğretmen yetiştirmenin ve eğitim politikasının değişimi; Öğretmen yetiştirme sistemlerini karşılaştırmada dikkat edilecek hususlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımları kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleri ve öğretmen yetiştirme amaçlarının sınıflandırılması | Soru-Cevap, Problem Çözme, | Boşluk Doldurma Testleri, |
3 | Öğretmen yetiştirmede ülke gelişiminde önemli yeri olduğunu kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Bugünkü öğretmen yetiştirme sisteminin üstün|eksik yönlerini analiz edebilme | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretmen yetiştirmenin tarihi | |
2 | Küreselleşme çağında öğretmen yetiştirme | |
3 | Öğretmen yetiştirme teorileri | |
4 | Öğretmen yetiştirmenin eğitimdeki yeri ve önemi | |
5 | Çeşitli ülkelerdeki öğretmen eğitiminin gelişimi | |
6 | Öğretmen yetiştirmenin hedefleri | |
7 | Ara sınav | |
8 | Çeşitli ülkelerdeki öğretmen yetiştirme sistemleri | |
9 | Öğretmen yetiştirme eğitim politikasının değişimi | |
10 | Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımlar | |
11 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları ve değerlendirme | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Demirel, Ö. (2000). Öğretmenlik mesleğine giriş, PegemA, 2000. Erdoğan, İ. (1999). Çağdaş Eğitim Sistemleri, Sistem yayınlan, İstanbul, 1999 Öztürk, C. (2000). Türkiye´de Dünden Bugüne Öğretmen Yetiştirme", 1848-1998, MÜ yayınlan, İstanbul, 1999. Türk, E(2000). Türk Eğitim Sistemi", Anı yayınları, İstanbul, 2000 Türkoğlu, A.(2000). Karşılaştırmalı Eğitim, ÇÜ Yayınları, Adana, 2000 Tutkun, Ö. F. (2010). 21. yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 3, 993-1016. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
8 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
9 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
10 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
11 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
12 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımları kavrama | ||||||||||||
2 | Çeşitli ülkelerdeki eğitim sistemleri ve öğretmen yetiştirme amaçlarının sınıflandırılması | ||||||||||||
3 | Öğretmen yetiştirmede ülke gelişiminde önemli yeri olduğunu kavrama | ||||||||||||
4 | Bugünkü öğretmen yetiştirme sisteminin üstün|eksik yönlerini analiz edebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |