Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri | EPU 528 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, güncel öğrenme – öğretim yöntemlerini uygulamadaki örnekleriyle öğrencilere kazandırmaktır. Öğrenciler, öğrenme – öğretim yöntemleri üzerinde incelemeler yaparak sınıf ortamında uygulama yapmayı öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğinde güncel ve etkili öğrenme – öğretim yöntemlerinden, bağlam temelli öğrenme-öğretme, bilişötesi stratejileri temelli öğrenme-öğretme, Bilişsel koçluk temelli öğretme, çevrimiçi öğrenme – öğretme, derin – yüzeysel ve stratejik öğrenme-öğretme, FeTeMM eğitimine dayalı öğrenme-öğretme, ikili yerleşik öğrenme modeli ile öğretim yaklaşımı, lego ile öğrenme-öğretme yaklaşımı, origami ile öğrenme-öğretme, otantik öğrenme-öğretme, öz yönelimli öğrenme-öğretme, senaryo temelli öğrenme – öğretme, sorgulamaya dayalı öğrenme-öğretme, yansıtıcı öğrenme-öğretme yer almaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini bilir, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerinin uygulamada avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır | Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje, | |
3 | Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini uygulama örneklerini inceler | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerine ilişkin uygulama örnekleri geliştirir | Tartışma, | |
5 | Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini sınıf ortamında uygular. | Tartışma, | |
6 | uygulama sonuçlarını değerlendirir. | Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | bağlam temelli öğrenme-öğretme | |
2 | bilişötesi stratejileri temelli öğrenme-öğretme | |
3 | Bilişsel koçluk temelli öğretme | |
4 | çevrimiçi öğrenme – öğretme | |
5 | derin – yüzeysel ve stratejik öğrenme-öğretme | |
6 | FeTeMM eğitimine dayalı öğrenme-öğretme, | |
7 | ikili yerleşik öğrenme modeli ile öğretim yaklaşımı | |
8 | lego ile öğrenme-öğretme yaklaşımı | |
9 | origami ile öğrenme-öğretme | |
10 | otantik öğrenme-öğretme | |
11 | öz yönelimli öğrenme-öğretme | |
12 | senaryo temelli öğrenme – öğretme | |
13 | sorgulamaya dayalı öğrenme-öğretme | |
14 | yansıtıcı öğrenme-öğretme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Ekici, G (2014) Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme- Öğretme Yaklaşımları, (Edit). Pegem, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | ||||||
7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | ||||||
8 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
9 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | ||||||
10 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | ||||||
11 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | ||||||
12 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini bilir, | ||||||||||||
2 | Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerinin uygulamada avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır | ||||||||||||
3 | Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini uygulama örneklerini inceler | ||||||||||||
4 | Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerine ilişkin uygulama örnekleri geliştirir | ||||||||||||
5 | Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini sınıf ortamında uygular. | ||||||||||||
6 | uygulama sonuçlarını değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Proje / Tasarım | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |