Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri EPU 528 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN
Dersi Verenler Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, güncel öğrenme – öğretim yöntemlerini uygulamadaki örnekleriyle öğrencilere kazandırmaktır. Öğrenciler, öğrenme – öğretim yöntemleri üzerinde incelemeler yaparak sınıf ortamında uygulama yapmayı öğreneceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde güncel ve etkili öğrenme – öğretim yöntemlerinden, bağlam temelli öğrenme-öğretme, bilişötesi stratejileri temelli öğrenme-öğretme, Bilişsel koçluk temelli öğretme, çevrimiçi öğrenme – öğretme, derin – yüzeysel ve stratejik öğrenme-öğretme, FeTeMM eğitimine dayalı öğrenme-öğretme, ikili yerleşik öğrenme modeli ile öğretim yaklaşımı, lego ile öğrenme-öğretme yaklaşımı, origami ile öğrenme-öğretme, otantik öğrenme-öğretme, öz yönelimli öğrenme-öğretme, senaryo temelli öğrenme – öğretme, sorgulamaya dayalı öğrenme-öğretme, yansıtıcı öğrenme-öğretme yer almaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini bilir, Anlatım, Soru-Cevap,
2 Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerinin uygulamada avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Proje,
3 Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini uygulama örneklerini inceler Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
4 Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerine ilişkin uygulama örnekleri geliştirir Tartışma,
5 Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini sınıf ortamında uygular. Tartışma,
6 uygulama sonuçlarını değerlendirir. Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 bağlam temelli öğrenme-öğretme
2 bilişötesi stratejileri temelli öğrenme-öğretme
3 Bilişsel koçluk temelli öğretme
4 çevrimiçi öğrenme – öğretme
5 derin – yüzeysel ve stratejik öğrenme-öğretme
6 FeTeMM eğitimine dayalı öğrenme-öğretme,
7 ikili yerleşik öğrenme modeli ile öğretim yaklaşımı
8 lego ile öğrenme-öğretme yaklaşımı
9 origami ile öğrenme-öğretme
10 otantik öğrenme-öğretme
11 öz yönelimli öğrenme-öğretme
12 senaryo temelli öğrenme – öğretme
13 sorgulamaya dayalı öğrenme-öğretme
14 yansıtıcı öğrenme-öğretme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Ekici, G (2014) Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme- Öğretme Yaklaşımları, (Edit). Pegem, Ankara
2. Borich G. D (2014). Etkili Öğretim Yöntemleri (Çeviri: Bahaddin Acat). Nobel Yayıncılık, Ankara

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme
8 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme
9 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
10 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme
11 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma
12 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini bilir,
2 Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerinin uygulamada avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır
3 Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini uygulama örneklerini inceler
4 Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerine ilişkin uygulama örnekleri geliştirir
5 Güncel öğrenme – öğretme yöntemlerini sınıf ortamında uygular.
6 uygulama sonuçlarını değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 7 112
Ara Sınav 1 3 3
Proje / Tasarım 1 12 12
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 178
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,12
Dersin AKTS Kredisi 6