Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiye’Nin Ekolojik Bölgeleri COG 527 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DERYA EVRİM KOÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türkiye nin ekolojik özelliklerinin tanıtılması ve ekolojik yönden bölgelere ayırmak.

Dersin İçeriği

Türkiye'nin çeşitli ekolojik kriterlere göre ayrılan mekansal birimlerine göre  Türkiye'nin ekolojik özelliklerini ve dağılışları incelenir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Doğal ortamın nasıl sınıflandırılacağını belirler. Soru-Cevap,
2 Coğrafi bakışla mekan analizi ve değerlendirilmesini yapmak. Soru-Cevap, Anlatım,
3 Türkiye'de bitki örtüsü ile iklim, toprak, jeomorfolojik özellikler arasında ilişki kurar Soru-Cevap, Anlatım,
4 Tükiye'de mekansal faktörlere göre belirlenen ekolojik bölgelerin temel özelliklerini öğrenir. Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ekolojik Sınıflandırma Sistemi -Ekolojik Bölge Ayrımında Kullanılan Ölçütler -Türkiye’nin Ekolojik Bölgelere Ayrımında Ele Alınan Öğelerin Önemi ve Değerlendirilmesi
2 Türkiye’nin Ekolojik Bölgeleri -Karadeniz Ekolojik Bölgesi
3 Karadeniz Ekolojik Bölgesi
4 Marmara Geçiş Ekolojik Bölgesi
5 Ege Ekolojik Bölgesi
6 Akdeniz Ekolojik Bölgesi
7 Akdeniz Ardı Ekolojik Bölgesi
8 Güneydoğu Anadolu Geçiş Ekolojik Bölgesi
9 İç Anadolu Ekolojik Bölgesi
10 Doğu Anadolu Ekolojik Bölgesi
11 Bölgelere göre Tür Çeşitliliği ve Zenginliğinin Nedenleri
12 Bölgelere göre Tür Çeşitliliği ve Zenginliğinin Nedenleri
13 Yerel Biyomlar
14 Yerel Biyomlar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

TÜRKEŞ M., 2015, Biyocoğrafya,Bir Paleocoğrafya ve Ekoloji Yaklaşımı, Kriter Yayınevi, İstanbul.

ATALAY İ., 2014, Türkiye’nin Ekolojik Bölgeleri Meta Basımevi, İzmir.

ATALAY İ., 2008, Ekosistem ekolojisi ve Coğrafyası Cilt I-II Meta Basımevi, İzmir.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek
2 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek
3 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
4 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek X
5 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek
6 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek X
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) X
8 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek
9 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek
10 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek X
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. X
15 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Doğal ortamın nasıl sınıflandırılacağını belirler.
2 Coğrafi bakışla mekan analizi ve değerlendirilmesini yapmak.
3 Türkiye'de bitki örtüsü ile iklim, toprak, jeomorfolojik özellikler arasında ilişki kurar
4 Tükiye'de mekansal faktörlere göre belirlenen ekolojik bölgelerin temel özelliklerini öğrenir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6