Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkiye Tarım Coğrafyası COG 517 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ZERRİN KARAKUZULU
Dersi Verenler Prof.Dr. ZERRİN KARAKUZULU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türkiye’nin Tarım Potansiyelini Öğretmek Ve Bu Potansiyeli Daha İyi Değerlendirebilmenin Yollarını Coğrafi Bakış Açısıyla Değerlendirebilmek,Çözüm Ve Öneriler Geliştirebilmek.

Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türkiye arazi kullanımını açıklar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Türkiye´nin tarım potansiyelini belirleyen coğrafi faktörleri açıklar Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
3 Türkiye´nin tahıl tarım potansiyelini açıklar Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Türkiye´nin sebze tarım potansiyelini açıklar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
5 Türkiye´nin endüstri bitkileri tarım potansiyelini açıklar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Türkiye´nin meyvecilik tarım potansiyelini açıklar Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
7 Türkiye´nin alternatif tarım ürünleri potansiyelini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Uygulanan tarım politikalarını yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
9 Söz konusu uygulamaların olumlu ve olumsuz yanlarını tartışır Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
10 Tarım ürünlerinin pazarlanmasında karşılaşılan sorunları belirleyip,çözüm önerileri geliştirir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 TÜRKİYE’DE TARIM TOPRAKLARINDAN YARARLANMA,Tarla Arazileri,Bağ ve bahçe arazileri
2 Çayır ve mera arazileri,Orman arazisi
3 TÜRKİYE’DE TARIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER
4 Toprak ve bakımı,Sulama ve Gübreleme,Islah ve ilaçlama,Makinalaşma ve pazarlama,Tarımı destekleyen kuruluşlar
5 TARLA VE BAHÇE KÜLTÜRLERİ,Buğday tarımı,Arpa tarımı
6 Mısır tarımı,Çeltik tarımı,Diğer tahıllar Sistemdeki makalelerin okunması.
7 SEBZECİLİK, Baklagiller,Patates Sistemdeki makalelerin okunması.
8 Ara Sınav
9 Soğan ve sarımsak,Bostan ve domates,Sera sebzeciliği Sistemdeki makalelerin okunması.
10 ENDÜSTRİ BİTKİLERİ,Tütün tarımı,Pamuk tarımı Sistemdeki makalelerin okunması.
11 Şeker pancarı tarımı,Çay tarımı Sistemdeki makalelerin okunması.
12 Yağlı tohumlular tarımı,Yem bitkileri tarımı Sistemdeki makalelerin okunması.
13 TÜRKİYE’DE MEYVECİLİK,Fındık,Zeytin Sistemdeki makalelerin okunması.
14 Bağcılık ve incir,Turunçgiller,Diğer meyveler Sistemdeki makalelerin okunması.
Kaynaklar
Ders Notu

DOĞANAY,H.,1998,Türkiye Ekonomik Coğrafyası,Çizgi Kitabevi,Erzurum

Ders Kaynakları

BULUT,İ,2006,Genel Tarım Bilgileri ve Tarımın Coğrafi Esasları,Gündüz Eğitim ve Yayıncılık,Ankara.
DOĞANAY,H.,2007,Ziraat Coğrafyası,Aktif Yayınevi,Erzurum.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek X
2 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek X
3 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek X
4 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek X
5 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek X
6 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek X
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) X
8 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek X
9 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek X
10 Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek X
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer X
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. X
15 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Türkiye arazi kullanımını açıklar.
2 Türkiye´nin tarım potansiyelini belirleyen coğrafi faktörleri açıklar
3 Türkiye´nin tahıl tarım potansiyelini açıklar
4 Türkiye´nin sebze tarım potansiyelini açıklar.
5 Türkiye´nin endüstri bitkileri tarım potansiyelini açıklar
6 Türkiye´nin meyvecilik tarım potansiyelini açıklar
7 Türkiye´nin alternatif tarım ürünleri potansiyelini açıklar
8 Uygulanan tarım politikalarını yorumlar
9 Söz konusu uygulamaların olumlu ve olumsuz yanlarını tartışır
10 Tarım ürünlerinin pazarlanmasında karşılaşılan sorunları belirleyip,çözüm önerileri geliştirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 40
1. Performans Görevi (Seminer) 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödev 16 1 16
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 3 3
Sözlü Sınav 3 8 24
Performans Görevi (Arazi Çalışması) 16 4 64
Toplam İş Yükü 308
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 12,32
Dersin AKTS Kredisi 6