Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tasavvufi Şiir Şerhleri | ITS 626 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAKMAKTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL METE |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mutasavvıfların divanları mevcuttur. Bu divanlarda tasavvufi konular ve Tasavvufun önemli meseleleri şiirle anlatılır. Bu dersin amacı şiirlerle tasavvuf konularını akademik olarak ele almaktır. |
Dersin İçeriği | Tasavvuf ve Şiir İlişkisi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları dar ve geniş anlamda tanımlar, kaynaklarıyla ilgili literatürü sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları yorumlar, örnekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları karşılaştırır ve aralarındaki farklılıkları ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları derleyerek genellemelere ulaşır. Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konulara farklı bakış açılarına göre düzenler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları ortaya çıkan unsurları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasavvuf ve şiir | |
2 | Şiirlerde ele alınan başlıca tasavvufi konular | |
3 | Vahdet-i vucud şiirleri ve şerhleri | |
4 | Aşk şiirleri ve şerhleri | |
5 | Marifetullah şiirleri ve şerhleri | |
6 | İnsan şiirleri ve şerhleri | |
7 | İnsan-ı kamil şiirleri ve şerhleri | |
8 | Ahlaki şiirler ve şerhleri | |
9 | Gönül şiirler ve şerhleri | |
10 | Yunus Emre şiirleri ve şerhleri | |
11 | Hacı Bayram Veli şiirleri ve şerhleri | |
12 | Eşrefoğlu şiirleri ve şerhleri | |
13 | Niyazi Mısri şiirleri ve şerhleri | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | [1] Ömür Ceylan, Tasavvufi Şiir Şerhleri, Kapı Yayınları, İstanbul 2007 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları dar ve geniş anlamda tanımlar, kaynaklarıyla ilgili literatürü sıralar. | ||||||||||
2 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları açıklar. | ||||||||||
3 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları yorumlar, örnekler. | ||||||||||
4 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları karşılaştırır ve aralarındaki farklılıkları ayırt eder. | ||||||||||
5 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları derleyerek genellemelere ulaşır. Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konulara farklı bakış açılarına göre düzenler. | ||||||||||
6 | Tasavvufi şiir şerhleri ile ilgili konuları ortaya çıkan unsurları değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |