Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Metin Şerhi ve Analizi | ITS 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KENAN MERMER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. KENAN MERMER, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Metin şerhinde kullanılan klasik ve modern yöntemlerin öğretilmesi, metin tamiri, tenkidi ve tahlili hakkında temel becerilerin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Klasik ve modern şerh yöntemlerinin, şerhle ilgili yan kavramlar ışığında; manzum ve mensur örnekler üzerinden incelenmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Metin şerhiyle ilgili yan kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Klasik ve modern şerh yöntemlerini ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Metin tamiri ve tenkidini edebî metinler üzerinden analiz eder. | Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Kelime merkezli şerh ve haşiye aparatlarının metindeki rolünü tanımlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Klasik ve modern yöntemlerin çalışmaların anlaşılması hususundaki etkisini kavrar. | Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Şerh metodlarını kullanarak manzûm ve mensûr örnekler üzerinden yorum yapar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metin şerhinde takip edilecek usûller hakkında genel bilgi | |
2 | Metin tamirinin Usûl ve Esasları | |
3 | Metin tenkîdi hakkında temel bilgiler | |
4 | Haşiye ve Talikat Geleneği Açısından Aparat Yazımının Usûlü | |
5 | Klasik metin çözümleme biçimi olarak kelime merkezli şerh | |
6 | Modern Metin Çözümleme Yöntemleri: Yapısalcı Yaklaşım | |
7 | Modern Metin Çözümleme Yöntemleri: Psikoanalitik Yaklaşım | |
8 | Modern Metin Çözümleme Yöntemleri: Ontolojik Yaklaşım | |
9 | Fuzûlî Dîvânı’nın Ontolojik Yaklaşımla Değerlendirilmesi | |
10 | Ontolojik Tahlil Yöntemiyle Fuzûlî Dîvânı’nında Bazı Gazellerin Değerlendirilmesi | |
11 | Bağdatlı Rûhî Dîvânı’nın Kavramsal Açıdan Tasnifi | |
12 | Bağdatlı Rûhî’nin Terkîb-i Bendlerinin Yapısalcı Açıdan Çözümlenmesi | |
13 | Sinan Paşa’nın Tazarru-nâme’sinin Şerh Teknikleri Açısından Değerlendirilmesi | |
14 | Âbidin Paşa’ın Mesnevî Şerhinin Kurmaca Tekniği ve Estetik Açıdan Değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | 1. Ali Nihad Tarlan (1981), “Metinler Şerhine Dair”, Edebiyat Meseleleri, İstanbul: Ötüken Yayınları. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | Hutût-ı Mütenevvi'a | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | ||||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | ||||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Metin şerhiyle ilgili yan kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 |
2 | Klasik ve modern şerh yöntemlerini ayırt eder. | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
3 | Metin tamiri ve tenkidini edebî metinler üzerinden analiz eder. | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 |
4 | Kelime merkezli şerh ve haşiye aparatlarının metindeki rolünü tanımlar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 |
5 | Klasik ve modern yöntemlerin çalışmaların anlaşılması hususundaki etkisini kavrar. | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 |
6 | Şerh metodlarını kullanarak manzûm ve mensûr örnekler üzerinden yorum yapar. | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
3. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |