Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hulefâ-Yi Râşidîn Dönemi | ITS 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LEVENT ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hulefâ-yi Râşidîn dönemi hâdiselerinin detaylı bir şekilde ana kaynaklara dayalı olarak irdelenmesi |
Dersin İçeriği | Hulefâ-yi Râşidîn Döneminin önemli siyasî hâdiseleri, devlet teşkilatı ve kurumlaşma süreci, dönemin sosyal hayatından bazı kesitler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dört Halifenin iş başına geliş şekillerini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İlk İslam fetihlerini ve sonuçlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
3 | Dört Halife döneminde devlet teşkilatlanmasının teşekkül evrelerini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Dört Halife döneminin önemli hadiselerini kaynak eserler ışığında özetler. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, | |
5 | Dört Halife döneminde yaşanan sosyolojik değişimi açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
6 | Dört Halife döneminin siyasî ve sosyolojik gelişmelerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hz. Ebu Bekirin Halife Tayin Edilmesi | - |
2 | İrtidat Hareketleri | - |
3 | Fetihlerin Başlaması | - |
4 | Hz. Ömerin Halife Tayin Edilmesi | - |
5 | Fetihler ve Sonuçları | - |
6 | Devlet Teşkilatlanması | - |
7 | Divan Teşkilatının Kurulması | - |
8 | Zimmet Uygulamasının Esasları | - |
9 | Hz. Osmanın Halife Tayin Edilmesi | - |
10 | Hz. Osmanın Halifeliğinin İlk Altı Yılı | - |
11 | Yönetime Muhalefetin Başlaması | - |
12 | Muhalefet Gruplarının İsyanı ve Halifenin Öldürülmesi | - |
13 | Hz. Alinin Halife Tayin Edilmesi | - |
14 | Cemel ve Sıffin Savaşları | - |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | [1] Mesûdî (1964), Mürûcuz-Zeheb, Kahire. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dört Halifenin iş başına geliş şekillerini anlatır. | 4 | |||||||||
2 | İlk İslam fetihlerini ve sonuçlarını analiz eder. | 4 | |||||||||
3 | Dört Halife döneminde devlet teşkilatlanmasının teşekkül evrelerini açıklar. | 3 | |||||||||
4 | Dört Halife döneminin önemli hadiselerini kaynak eserler ışığında özetler. | 4 | |||||||||
5 | Dört Halife döneminde yaşanan sosyolojik değişimi açıklar. | 4 | |||||||||
6 | Dört Halife döneminin siyasî ve sosyolojik gelişmelerini analiz eder. | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |