Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Siyer ve Meğâzî Kaynakları ITS 601 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. LEVENT ÖZTÜRK
Dersi Verenler Prof.Dr. LEVENT ÖZTÜRK,
Dersin Yardımcıları

-

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Hz. Peygamber dönemiyle ilgili çalışmalarda kullanılması gereken kaynak eserler, bu eserlerin özellikleri ve kaynaklık değeri hakkında bilgi edinmek

Dersin İçeriği

Siyer ve Meğâzî Çalışmalarında Kullanılan Kaynaklar, Kaynaklık Değerleri, Kaynakların Tasnifi ve Siyer Araştırmalarında Takip Edilmesi Gereken Yöntemler

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Siyer ve Meğâzî ilminin tarihsel gelişimini anlatır. Soru-Cevap, Problem Çözme,
2 İlk siyer müelliflerini ve metotlarını hatırlar. Anlatım, Soru-Cevap,
3 Siyer ve Meğâzî kaynaklarını tanır. Problem Çözme, Gezi / Gözlem,
4 Siyer ve Meğâzî kaynakları dışında yer alan siyer rivayetlerini analiz eder. Problem Çözme, Gezi / Gözlem,
5 Siyer ve Meğâzî kaynaklarını listeler. Soru-Cevap, Problem Çözme,
6 Siyer ve Meğâzî kaynaklarında yer alan rivayetleri kritik eder. Soru-Cevap, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Siyer ve Meğâzî İlminin Ortaya Çıkışı -
2 İlk Siyer Müellifleri ve Metotları -
3 Zührî -
4 Urve b. Zübeyr -
5 Musa b. Ukbe -
6 İbn İshak -
7 İbn Hişam -
8 Vakidî -
9 İbn Sad -
10 Belazurî -
11 İbn Hibbân -
12 Umumi Tarih Kitaplarında Siyer Rivayetleri -
13 Hadis Kitaplarında Siyer Rivayetleri -
14 Tefsir Kitaplarında Siyer Rivayetleri -
Kaynaklar
Ders Notu

-

Ders Kaynakları

[1] İbn Hişâm (1955), Sîre, Kahire.
[2] Urve b. Zübeyr (1981), Meğâzî, Riyad.
[3] Zührî (1981), Meğâzî, Beyrut.
[4] Musa b. Ukbe (1994), Agadir.
[5] İbn İshak (2004), Sîre, Beyrut.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; X
8 Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Siyer ve Meğâzî ilminin tarihsel gelişimini anlatır.
2 İlk siyer müelliflerini ve metotlarını hatırlar.
3 Siyer ve Meğâzî kaynaklarını tanır.
4 Siyer ve Meğâzî kaynakları dışında yer alan siyer rivayetlerini analiz eder.
5 Siyer ve Meğâzî kaynaklarını listeler.
6 Siyer ve Meğâzî kaynaklarında yer alan rivayetleri kritik eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 25 25
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6