Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Emevi Tarihi | ITS 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAİM YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SAİM YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Emevi devletinin siyasi, askeri, mali ve sosyal yapısını tanıtmak |
Dersin İçeriği | Emevi devletinin siyasi, askeri, mali ve sosyal yapısını kaynak eserlerden ve modern çalışmalardan derinlemesine tahlil etmek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Emevi Devletinin kuruluşunu sağlayan unsurları listeler ve yorumlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Yezid b. Muaviye döneminde yaşanan iç karışıklıkları özetler ve tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Hilafetin Süfyanilerden Mervanilere intikalini anlatır ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Abdülmelik b. Mervan?ın yapmış olduğu ıslahatları özetler ve tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Emeviler döneminde gerçekleştirilen fetihleri anlatır ve yorumlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Ömer b. Abdülaziz?in diğer halifelerden farklı uygulamalarını listeler ve tahlil eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
7 | Emevilerin yıkılış sürecini ve yıkılış nedenlerini özetler ve tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
8 | Devletin idari, siyasi ve mali yapısını tanımlar ve tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Emeviler döneminde kültür ve medeniyet alanında meydana gelen gelişmeleri özetler ve tahlil eder | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Emevi Devletinin kuruluşu ve dayandığı İlkeler | |
2 | Yezid b. Muaviye Dönemi ve Yaşanan İç Karışıklıklar | |
3 | Hilafetin Emevi ailesi içerisinde Süfyanilerden Mervanilere İntikali | |
4 | Abdülmelik b. Mervanın İslam Dünyasının tamamında yeniden hakimiyet sağlaması ve yapmış olduğu reformlar | |
5 | Velid b. Abdülmelik Döneminde Gerçekleşen Fetihler | |
6 | Süleyman b. Abdülmelik Dönemi ve Fetihlerin Durması | |
7 | Ömer b. Abdülazizin diğer Emevi halifelerinden farklı uygulamaları | |
8 | Yezid ve Hişam b. Abdülmelik Dönemleri | |
9 | Hanedan ailesi içerisinde parçalanma ve Emevi Devletinin Yıkılışı | |
10 | Dini ve Siyasi Muhalefet Hareketleri | |
11 | Devletin İdari ve Siyasi Yapısı | |
12 | Devletin Mali Yapısı | |
13 | Emevilerde Sosyal Hayat | |
14 | Kültür ve Medeniyet alanındaki gelişmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Wellhausen, Julius (1963), Arap Devleti ve Sukutu (trc. Fikret Işıltan), Ankara. |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Emevi Devletinin kuruluşunu sağlayan unsurları listeler ve yorumlar | ||||||||||
2 | Yezid b. Muaviye döneminde yaşanan iç karışıklıkları özetler ve tahlil eder | ||||||||||
3 | Hilafetin Süfyanilerden Mervanilere intikalini anlatır ve yorumlar | ||||||||||
4 | Abdülmelik b. Mervan?ın yapmış olduğu ıslahatları özetler ve tahlil eder | ||||||||||
5 | Emeviler döneminde gerçekleştirilen fetihleri anlatır ve yorumlar | ||||||||||
6 | Ömer b. Abdülaziz?in diğer halifelerden farklı uygulamalarını listeler ve tahlil eder | ||||||||||
7 | Emevilerin yıkılış sürecini ve yıkılış nedenlerini özetler ve tahlil eder | ||||||||||
8 | Devletin idari, siyasi ve mali yapısını tanımlar ve tahlil eder | ||||||||||
9 | Emeviler döneminde kültür ve medeniyet alanında meydana gelen gelişmeleri özetler ve tahlil eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |