Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cilt, Hat ve Tezhip Sanatı | ITS 615 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÜSTÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Cilt, Hat ve Tezhip sanatlarına ait bilgiler, kullanılan araç ve gereçler |
Dersin İçeriği | Cilt, Kâğıdın icadı, tarihçesi, kâğıt çeşitleri, tezhip sanatı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Cilt, Hat ve Tezhip sanatlarında kullanılan araç ve gereçleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Cilt, Hat ve Tezhip sanatlarının tarihçesini bilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Bezemesine Göre Cilt Çeşitlerini bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | Kâğıt Çeşitlerini bilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Hat Çeşitlerini bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
6 | XV-XVII. Yüzyıllar Tezhip Sanatının Temel Özelliklerini bilir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Cilt Sanatı: Cildin Yapımı, Kullanılan Malzemeler, Yapım Tekniklerine Göre Cilt Çeşitleri | |
2 | Bezemesine Göre Cilt Çeşitleri | |
3 | Selçuklular Dönemi ve Beylikler Dönemi Cilt Sanatı | |
4 | XVI. Yüzyıl Klasik Dönem Osmanlı Cilt Sanatı | |
5 | XVII-XIX. yüzyıllar Osmanlı Dönemi Cilt Sanatı ve Yenilikler | |
6 | Kâğıdın İcadı, Kâğıt Çeşitleri, Türk-İslam Sanatında Kâğıdın Kullanılışı, Türk-İslam Sanatında Kağıt Sanatı: Kaatı | |
7 | Türk Hat Sanatının Ortaya Çıkışı, Hat Çeşitleri, Hat Sanatında Kullanılan Araç, Gereç ve Malzemeler | |
8 | Selçuklu ve Osmanlı Döneminde Hat Sanatı | |
9 | Hat Sanatına Bağlı Gelişen Yan Sanat Kolları: Kağıtçılık, Mürekkepçilik, Hokkacılık, Maktacılık,Bıçakcılık, Mührecilik | |
10 | 20.Yüzyıl Başlangıcından Günümüze Hat Sanatı | |
11 | Anadolu’da Türk Tezhibinin Erken Örnekleri | |
12 | Türk Tezhip Sanatında Klâsik Dönem: XV-XVII. Yüzyıllar Tezhip Sanatı, Temel Özellikler | |
13 | XVIII-XIX. Yüzyıllarda Tezhip Sanatı | |
14 | Cumhuriyet Dönemi Tezhip Sanatının Temel Özellikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ATASOY,N.,Hasbahçe,Aygaz Yayınları,İstanbul 2003. And,M.,Osmanlı Tasvir Sanatları:Minyatür,İş Bankası yayını,İstanbul 2004. DERMAN, Çiçek, “Gözün, Elin ve Sabrın Yarattığı Güzellikler: Müzehhib BAĞCI,S, Osmanlı Resim Sanatı,T.C.Kültür Bakanlığı Yayını,İstanbul 2006. BİROl,İ.A., Türk Tezyini Sanatlarında Desen Tasarımı, İstanbul 2008. TAŞKALE, Faruk, “Kerim Silivrili’nin Ardından”, İBB Yay., İstanbul, 2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Cilt, Hat ve Tezhip sanatlarında kullanılan araç ve gereçleri bilir. | ||||||||||
2 | Cilt, Hat ve Tezhip sanatlarının tarihçesini bilir. | ||||||||||
3 | Bezemesine Göre Cilt Çeşitlerini bilir. | ||||||||||
4 | Kâğıt Çeşitlerini bilir. | ||||||||||
5 | Hat Çeşitlerini bilir. | ||||||||||
6 | XV-XVII. Yüzyıllar Tezhip Sanatının Temel Özelliklerini bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
3. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 3 | 20 | 60 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |