Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Cumhuriyeti Dış Politika Tarihi | UTR 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | -- |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAFİYE KIRANLAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SAFİYE KIRANLAR, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Burak Çıtır |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kurtuluş Savaşı yıllarından günümüze Türk Dış Politikasının temel dinamiklerinin analiz edilmesi ve incelenmesi |
Dersin İçeriği | Türkiye Cumhuriyeti’nin dış politikası ve bu politikanın esasları; dış politika kapsamında incelenen olayları dönemsel zaman aralıkları içinde ele alma ve değerlendirme |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1)Türk Dış Politikasını temel kavramlarını tanımlar. Bu kavramları olaylarla ilişkilendirir ve açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | 2)Türk Dış Politikasına yön veren kişi, kurum ve kuruluşları sıralar, adı geçen kurum ve kuruşların nitelikleri hakkında açıklama yapar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | 3)Osmanlı diplomasisiyle, Türkiye Cumhuriyeti diplomasisinin benzer ve farklı yönlerini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | 4)Türk Dış Politikasının geçmişten günümüze geçirdiği gelişim ve değişimi değerlendirir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | 5)Türkiye’nin günümüz dış politikasını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Dış Politikasının temel ilke ve hedeflerinin belirlenmesi, Türk Dış Politikasının dönemlere ayrılması ve ayrımın kıstaslarının belirlenmesi | |
2 | Kurtuluş Savaşı yıllarında Türk Dış Politikası: Mondros Mütarekesi’nin incelenmesi, Batı Avrupa Devletleri ve Sovyetler Birliği ile ilişkiler | |
3 | 1923-1939 döneminin Türk Dış Politikası açısından değerlendirilmesi ve Lozan Anlaşması’nın incelenmesi | |
4 | 1923-1939 Dönemi Türk Dış Politikası: a.Batı Avrupa devletleriyle ilişkiler, b.Sovyetler Birliği ile ilişkiler, c. Yunanistan ile ilişkiler, d. Türkiye’nin Ortadoğu devletleriyle ilişkileri, e. Montreux Boğazlar sözleşmesinin incelenmesi | |
5 | 1939-1945 Dönemi Türk Dış Politikasına bakış: Dönemin dinamikleri ve gelişmelerin tematik olarak incelenmesi | |
6 | II. Dünya Savaşı’nda Türkiye’nin savaşan devletlerle ilişkileri ve denge politikası. | |
7 | Türkiye’de çok partili hayata geçişte dış politikanın etkinliğinin incelenmesi | |
8 | 1945-1960 arası Türk-Dış Politikasının tematik olarak incelenmesi | |
9 | 1945-1960 dönemi Türk Dış Politikası: Türkiye-Amerika ilişkileri | |
10 | 1945-1960 dönemi Türk Dış Politikası: Türkiye-Sovyetler Birliği ilişkileri, | |
11 | 1945-1960 dönemi Türk Dış Politikası: Türkiye-Yunanistan ilişkileri, Türkiye’nin Ortadoğulu devletlerle ilişkileri | |
12 | 1960-1980 Döneminde Türk Dış Politikasının tematik olarak incelenmesi | |
13 | 1960-1980 döneminde Türkiye-Amerika ilişkileri | |
14 | 1960-1980 döneminde Türkiye-Yunanistan ilişkileri (Kıbrıs ve Ege sorunu) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Aptülahat Akşin, Atatürk’ün Dış Politika İlkeleri ve Diplomasisi, Ankara 1991 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | T.C. Tarihi alanında araştırma tekniklerine hakim olma | ||||||
2 | Araştırma yöntemleri ve kuramsal uygulamalarda ustalaşma. | ||||||
3 | T.C. Tarihi alanına bilimsel çalışmalarıyla katkıda bulunma. | ||||||
4 | Metin değerlendirme ve eleştirme becerisi kazanma. | ||||||
5 | Alanında yeni fikirler ve bilgiler ortaya koyma. | ||||||
6 | Diğer alanlarla ortak çalışabilme yöntemlerine sahip olma. | ||||||
7 | Bilişim teknolojilerine hakim olma. | ||||||
8 | Bitirme Projesi ile ilgili en az bir akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Ulusal ve uluslararası platformlarda çalışma alanı ile ilgili iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
10 | Etik ve ahlaki konularda alanının gerektirdiği ilkelere sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1)Türk Dış Politikasını temel kavramlarını tanımlar. Bu kavramları olaylarla ilişkilendirir ve açıklar | ||||||||||
2 | 2)Türk Dış Politikasına yön veren kişi, kurum ve kuruluşları sıralar, adı geçen kurum ve kuruşların nitelikleri hakkında açıklama yapar | ||||||||||
3 | 3)Osmanlı diplomasisiyle, Türkiye Cumhuriyeti diplomasisinin benzer ve farklı yönlerini yorumlar | ||||||||||
4 | 4)Türk Dış Politikasının geçmişten günümüze geçirdiği gelişim ve değişimi değerlendirir | ||||||||||
5 | 5)Türkiye’nin günümüz dış politikasını analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 2 | 25 | 50 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |