Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Vergi Teorisi ve Politikası | UML 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. VEYSEL İNAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Enes Tekşan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiyede yürürlükte bulunan vergilere ilişkin genel kuralların ve vergisel yükümlülüklere uyulmaması halinde sözkonusu olan yaptırımlara ilişkin temel kurallar ile vergi uyuşmazlıklarının ayrıntılı bir şekilde incelenmesini sağlamak ve uygulamadaki sorunlara ilişkin görüşlerin değerlendirilmesi konusunda öğrencilere bilgi ve yorum kabiliyeti azandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Vergilemenin tarihsel gelişimi, verginin fonksiyonları, vergi tekniği, vergilerin tasnifi gibi konularda ileri düzey bilgileri içerir |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Vergilemenin amaçlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
2 | Vergileme tekniklerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Vergileme ilkelerini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
4 | Vergi sistemlerini karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Vergilemenin ekonomik etkilerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Vergilemenin amaçları | Kitapların ilgili bölümleri |
2 | Vergileme teknikleri | Kitapların ilgili bölümleri |
3 | Gelir vergisi | Kitapların ilgili bölümleri |
4 | Harcama vergileri | Kitapların ilgili bölümleri |
5 | Servet vergileri | Kitapların ilgili bölümleri |
6 | Vergileme ilkeleri | Kitapların ilgili bölümleri |
7 | Optimal vergileme | Kitapların ilgili bölümleri |
8 | Vergilemenin gelir dağılımı üzerine etkisi | Kitapların ilgili bölümleri |
9 | Vergilemenin emek piyasası üzerindeki etkileri | Kitapların ilgili bölümleri |
10 | Vergilemenin makroekonomik etkileri | Kitapların ilgili bölümleri |
11 | Vergilemenin firma ve birey davranışlarına etkisi | Kitapların ilgili bölümleri |
12 | Adil ve etkin bir vergi sisteminin kriterleri | Kitapların ilgili bölümleri |
13 | Vergi reformları | Kitapların ilgili bölümleri |
14 | Uluslararası vergileme sorunları | Kitapların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sağbaş İsa (2014), Vergi Teorisi, Ankara Edizdoğan, N. ve A. Çelikkaya (2012), Vergilerin Ekonomik Analizi, Bursa: Dora Yayıncılık Akdoğan, Abdurrahman (2003), Kamu maliyesi, Gazi Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | X | |||||
7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | X | |||||
10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Vergilemenin amaçlarını kavrar. | |||||||||||
2 | Vergileme tekniklerini kavrar. | |||||||||||
3 | Vergileme ilkelerini yorumlar | |||||||||||
4 | Vergi sistemlerini karşılaştırır. | |||||||||||
5 | Vergilemenin ekonomik etkilerini analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
Toplam | 62 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 3 | 4 | 12 |
Ödev | 0 | 10 | 0 |
Sözlü Sınav | 0 | 15 | 0 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 0 | 10 | 0 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 330 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 13,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |