Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sistem Yöneticiliği | ISE 460 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İSMAİL HAKKI CEDİMOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste; orta ve büyük ölçekli organizasyonlarda kullanılan karmaşık bilgisayar sistemlerinin ve ağ yapılarının güvenli bir şekilde yönetilmesi ile ilgili konular öğretilmesi hedeflenmektedir. Derste ayrıca, konu ile ilgili bilinen kuralların, güvenlik konularının, yazılım ve donanım araçlarının öğretilmesi de amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Host, kullanıcı yönetimi. Sistem yönetiminde kullanılan yazılım araçları. Sistem modelleme ve konfigürasyon. Uygulama ve ağ seviyesi servisler. Güvenlik. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sistem yöneticiliğinin etik değerlerini ve sorumluluklarını bilir | Anlatım, | |
2 | Karmaşık küme bilgisayar sistemlerinin etkin yönetiminde kullanılan yazılım ve donanım araçlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Kurumsal bilgisayar sistemlerinde, veri ve sistem güvenliğinin nasıl sağlanacağını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Donanım, yazılım ilavelerinin hızlı ve sistem işleyişini aksatmadan nasıl yapılacağını, süreçte ne tür politikalar uygulanacağını bilir | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Farklı donanımlar için yazılımları (sistem/uygulama) kaynak koddan üretebilir ve yapılandırabilir | Anlatım, Tartışma, | |
6 | Ağ yönetimi ile ilgili sunucuları (DHCP, DNS) yapılandırabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
7 | Web, dosya, veri tabanı sunucularını yapılandırıp sistem üzerinde çalışır hale getirebilir | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ERP ve ERP Yazılım Dilleri | |
2 | Veritabanı Yönetim Sistemleri | |
3 | ERP Yazılım Dilleri ve Uygulamaları | |
4 | Yazılım Dili ve VTYS ile Proje Oluşturulması | |
5 | Yazılım Dili ve VTYS ile Proje Oluşturulması II | |
6 | Yazılım Dili ve VTYS ile Proje Oluşturulması III | |
7 | Sınıf Oluşturulması ve Uygulaması | |
8 | Quiz ve Uygulamalar | |
9 | Quiz ve Uygulamalar | |
10 | Kalıtım ve Diyalog Özellikleri | |
11 | Raporlama | |
12 | Quiz ve Uygulamalar | |
13 | Quiz ve Uygulamalar | |
14 | Proje Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Principals of Network ans System Administration, Mark Burges, John Wiley and Sons, 2004. |
Ders Kaynakları | 1. Sed & Awk, Dale Dougherty, Arnold Robbins, OReilly & Associates, Inc, 2nd Edition 1997. 2. Essential System Administration, 3rd Edition, OReilly & Associates, Inc, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sistem yöneticiliğinin etik değerlerini ve sorumluluklarını bilir | ||||||||||||
2 | Karmaşık küme bilgisayar sistemlerinin etkin yönetiminde kullanılan yazılım ve donanım araçlarını bilir | ||||||||||||
3 | Kurumsal bilgisayar sistemlerinde, veri ve sistem güvenliğinin nasıl sağlanacağını bilir | ||||||||||||
4 | Donanım, yazılım ilavelerinin hızlı ve sistem işleyişini aksatmadan nasıl yapılacağını, süreçte ne tür politikalar uygulanacağını bilir | ||||||||||||
5 | Farklı donanımlar için yazılımları (sistem/uygulama) kaynak koddan üretebilir ve yapılandırabilir | ||||||||||||
6 | Ağ yönetimi ile ilgili sunucuları (DHCP, DNS) yapılandırabilir | ||||||||||||
7 | Web, dosya, veri tabanı sunucularını yapılandırıp sistem üzerinde çalışır hale getirebilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 25 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Proje / Tasarım | 2 | 10 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |