Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama Yönetimi ISE 421 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. LEVENT ÇALLI
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ÖMER FARUK SEYMEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İnsan yaşamının ayrılmaz bir parçası olan pazarlama olgusunun ne olduğu, pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesine ilişkin temel ilkelerin neler olduğu, pazarlama karması, pazarlama yönetimi ve pazarlama performansının incelenmesi ve pazarlama etiği konularının öğrencilere anlatılmasıdır.
Dersin İçeriği Bu derste pazarlama kavramının tanımı ile pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi ve pazarlama sürecinin elemanları olan pazarlama karmasının anlatılması ve pazarlama yönetimi fonksiyonunun uygulanmasındaki ilkelere değinilecektir
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
2 Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Tüketici davranışlarının sebeplerini anlatır, yorumlar ve pazarlama programlarını oluşturur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Pazarlama bilgi sistemleri kavramını anlatır, pazarlama yönetimi açısından gerekli olan bilgi türlerini belirler ve analiz eder Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi kavramlarını tanımlar, bölümleme sürecinin nasıl yapılacağını gösterir ve hedef pazar seçimi olgusunu uygular Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Temel pazarlama bileşenlerini analiz eder ve pazarlama süreci içindeki yerlerini organize eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz eder ve pazarlama programlarını oluşturur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Pazarlama planı ve stratejik pazarlama planlaması kavramlarını tanımlar, ilgili öğeleri belirler, stratejik pazarlama planı geliştirir ve uygular Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
9 Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan güncel olayları ve gelişmeleri değerlendirir, analiz eder ve rasyonel bir bakış açısıyla pazarlama programlarını geliştirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gözlem,
10 Pazarlamadaki güncel gelişmeleri takip eder ve yeni stratejilerin oluşturulmasında bunları kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlamaya giriş
2 Pazarlama çevresi ve Pazar fırsatlarının izlenmesi
3 Tüketici davranışları
4 Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması
5 Pazar bölümlendirme, hedef Pazar seçimi ve konumlandırma
6 Ürün kararları ve yönetimi
7 Fiyat ve fiyatlandırma
8 Tutundurma çabaları: reklam, satış teşvik ve halkla ilişkiler
9 Vize haftası
10 Kişisel satış ve satış yönetimi
11 Dağıtım kanalları ve dağıtım politikaları
12 Toptancılık ve perakendecilik
13 Pazarlama yönetimi ve stratejik pazarlama planlaması
14 Pazarlama kontrolü ve pazarlamada sosyal sorumluluk
Kaynaklar
Ders Notu Derse ait slaytlar ve çeşitli web adresleri ile internet kaynakları.
Ders Kaynakları Modern Pazarlama, Remzi ALTUNIŞIK, Şuayb ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Değişim Yayınları, 6 baskı.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. X
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. X
6 Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, X
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. X
8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. X
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
11 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. X
12 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir
2 Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler
3 Tüketici davranışlarının sebeplerini anlatır, yorumlar ve pazarlama programlarını oluşturur
4 Pazarlama bilgi sistemleri kavramını anlatır, pazarlama yönetimi açısından gerekli olan bilgi türlerini belirler ve analiz eder
5 Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi kavramlarını tanımlar, bölümleme sürecinin nasıl yapılacağını gösterir ve hedef pazar seçimi olgusunu uygular
6 Temel pazarlama bileşenlerini analiz eder ve pazarlama süreci içindeki yerlerini organize eder
7 Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz eder ve pazarlama programlarını oluşturur
8 Pazarlama planı ve stratejik pazarlama planlaması kavramlarını tanımlar, ilgili öğeleri belirler, stratejik pazarlama planı geliştirir ve uygular
9 Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan güncel olayları ve gelişmeleri değerlendirir, analiz eder ve rasyonel bir bakış açısıyla pazarlama programlarını geliştirir
10 Pazarlamadaki güncel gelişmeleri takip eder ve yeni stratejilerin oluşturulmasında bunları kullanır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 3 3
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 123
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,92
Dersin AKTS Kredisi 5