Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Staj II | ISE 499 | 8 | 0 + 1 | 1 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN DEMİRCİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN DEMİRCİ, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Staj Komisyonu Üyeleri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisans eğitiminde öğrencilerinin, okulda edindikleri teorik bilgilerini pekiştirmek, laboratuvar çalışmalarında edindikleri beceri ve deneyimlerini geliştirmek, işyeri organizasyonlarını, üretim süreçlerini ve yeni teknolojileri tanımalarını sağlamak |
Dersin İçeriği | Öğrencilerin öğrenim süreleri içinde kazandıkları bilgi ve deneyimlerini pekiştirmek için görev yapacakları iş yerlerindeki hiyerarşik sorumluluklarını, ilişkileri, organizasyon yapısını, iş disiplinini gözlemleyerek, uygulama yaparak ve sektör çalışanlarının yaptıkları işlevleri yakından izleyerek, diploma programlarına ilişkin bilgi ve görgülerini arttırma imkânı sağlamak,Almış oldukları teorik bilgileri kullanabilme ve uygulamaya aktarma becerisini kazandırmak,İşyeri eğitimi yaptıkları kurumun görevli personeli ile uyumlu çalışma ve işletmenin ilgili olduğu diğer kişilerle (müşteri ya da diğer kurumlar) iyi iletişim kurabilme alışkanlığını kazandırmak, Sektörde yaşanan teknolojik gelişmeleri izleyerek tanımalarını sağlamak, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Üretim sisteminin genel hatlarıyla ortaya konularak işletmede ürünlerin ne kadar zamanda ve nasıl üretileceğine ilişkin kararların nasıl ve kim tarafından verildiğini araştırıp, bu kararların nasıl iyileştirilebileceği hakkında bilgi sahibi olur ve yo | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | İşletmede uygulanan üretim teknolojisini inceler ve alternatif teknolojileri belirterek, sahip olunan koşullar açısından karşılaştırabilir. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Kullanılan (eğer varsa) MRP (Mapics vb.), ve ERP (SAP, BAAN, ORACLE vb.)yazılımları hakkında bilgi sahibi olur. | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, | |
4 | İşlenin bilişim sistemini analiz eder. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | İşletmeye ihtiyacı olan bilişim sistemlerini kurulmasına yardım eder | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletme Uygulaması | |
2 | İşletme Uygulaması | |
3 | İşletme Uygulaması | |
4 | İşletme Uygulaması | |
5 | İşletme Uygulaması | |
6 | İşletme Uygulaması | |
7 | İşletme Uygulaması | |
8 | İşletme Uygulaması | |
9 | İşletme Uygulaması | |
10 | İşletme Uygulaması | |
11 | İşletme Uygulaması | |
12 | İşletme Uygulaması | |
13 | İşletme Uygulaması | |
14 | İşletme Uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | http://www.bsm.sakarya.edu.tr/tr/icerik/5693/8493/staj |
Ders Kaynakları | http://www.bsm.sakarya.edu.tr/tr/icerik/5693/8493/staj |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | ||||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Üretim sisteminin genel hatlarıyla ortaya konularak işletmede ürünlerin ne kadar zamanda ve nasıl üretileceğine ilişkin kararların nasıl ve kim tarafından verildiğini araştırıp, bu kararların nasıl iyileştirilebileceği hakkında bilgi sahibi olur ve yo | ||||||||||||
2 | İşletmede uygulanan üretim teknolojisini inceler ve alternatif teknolojileri belirterek, sahip olunan koşullar açısından karşılaştırabilir. | ||||||||||||
3 | Kullanılan (eğer varsa) MRP (Mapics vb.), ve ERP (SAP, BAAN, ORACLE vb.)yazılımları hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||
4 | İşlenin bilişim sistemini analiz eder. | ||||||||||||
5 | İşletmeye ihtiyacı olan bilişim sistemlerini kurulmasına yardım eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 25 |
2. Sözlü Sınav | 25 |
3. Sözlü Sınav | 25 |
4. Sözlü Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |