Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yaşam Boyu Öğrenme: Teori ve Perspektif YBO 503 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN TİTREK
Dersi Verenler Prof.Dr. OSMAN TİTREK,
Dersin Yardımcıları

Dr. Gözde Sezen Gültekin

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yaşam boyu öğrenme kavramı ve teorilerini öğrenme

Dersin İçeriği

Yaşam boyu öğrenme nedir?
Halk eğitiminden yaşam boyu öğrenmeye geçiş
Halk eğitimi ve yaşam boyu öğrenme politikaları
Yaşam boyu öğrenmenin gereği
Yaşam boyu öğrenme teorileri
Yaşam boyu öğrenmeye dönemsel bakışlar

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çeşitli dünya ülkelerinden ve örgütlerinden, program alanlarından somut örneklerle halk eğitiminin 20.yüzyıl boyunca kazandığı yönleri açıklar Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
2 Türkiyede Cumhuriyet öncesinden başlayarak bugüne dek halk eğitimini gerektiren nedenleri söyler Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Halk eğitiminde izlenen politikaların, yasal dayanaklarıyla uygulamaları açıklar Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
4 Dönemlerinin toplumsal, ekonomik, politik koşulları bağlamında inceler Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
5 Halk eğitimden yaşam boyu öğrenme kavramı ve teorilerini söyler Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yaşam boyu öğrenme kavramı
2 Halk eğitimi
3 Yetişkin kavramı ve eğitimi
4 Toplumsal değişme ve yaşam boyu öğrenme
5 Yaşam boyu öğrenme gereği ve yol açan etmenler
6 Medya, kitle iletişim araçları ve yaşam boyu öğrenmeye etkisi
7 Türkiyede uygulanan yaşam boyu öğrenme politikaları
8 Toplumsal yapılar ve yaşam boyu öğrenme ihtiyacı
9 Yaşam boyu öğrenme teorileri
10 Yaşam boyu öğrenme teorileri
11 Yaşam boyu öğrenme teorileri
12 Yaşam boyu öğrenmeye olumlu bakış açısı kazandırma
13 Tarihi süreçte yaşam boyu öğrenmenin gelişimi
14 AB ve yaşam boyu öğrenme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Lowe, John. (1985). Dünyada Yetişkin Eğitimine Toplu Bakış. Çev: Turhan Oğuzkan. Unesco Yayınları, Ankara.
Geray, Cevat(1978)Halk Eğitimi. Ankara:A.Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları No:73.
Ayhan, S. (1990).Andragoji: yetişkinlerde öğrenme konusunda yeni bir teknoloji Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi 22,(2), 529- 546Duman, A (1999) Yetişkinler Eğitimi Ütopya Yayınları.
Okçabol, R. (1996). Halk Eğitimi (Yetişkin Eğitimi). İstanbul: Der Yayınları.
Richard P. Appelbaum (1970) Toplumsal Değişme Kuramları. Çev.Türker Alkan Ankara: Türkiye İş Bankası Yayınlaı.
Emre Kongar (1979) Toplumsal Değişme ve Türkiye Gerçeği. Ankra: Bilgi Yayınevi.
Mübccel Kıray (1999) Toplumsal Yapı Toplumsal Değişme:İstanbul. Bağlan Yayıncılık.
İbrahim Yasa (1970) Tükiyenin Toplumsal Yapısı ve Temel Sorunları.Ankara: DODAİE Yayınları No:119.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim bilimleri alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
2 Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
3 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
4 Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
5 Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.
6 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
7 Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.
8 Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
9 Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
10 Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
11 Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
12 Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Çeşitli dünya ülkelerinden ve örgütlerinden, program alanlarından somut örneklerle halk eğitiminin 20.yüzyıl boyunca kazandığı yönleri açıklar
2 Türkiyede Cumhuriyet öncesinden başlayarak bugüne dek halk eğitimini gerektiren nedenleri söyler
3 Halk eğitiminde izlenen politikaların, yasal dayanaklarıyla uygulamaları açıklar
4 Dönemlerinin toplumsal, ekonomik, politik koşulları bağlamında inceler
5 Halk eğitimden yaşam boyu öğrenme kavramı ve teorilerini söyler
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6