Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Meslek Etiği | YOG 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET EMİN USTA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gözde SEZEN GÜLTEKİN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Meslek etiğini oluşturmaya yönelik teori ve uygulamaları kavrar. |
Dersin İçeriği | Meslek etiğini oluşturma ve meslek etiğine etki eden iç v dış unsurlar, meslek etiği oluşturma yaklaşımları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Meslek etiği ile etiğin temel konularını ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Meslek etiğinin özelliklerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
3 | Meslek etiğine ilişkin ilkeleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Meslek etiğine uygun davranışları benimser. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Meslek etiğine ilişkin ilkeleri yaşamına uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ahlak-etik kavramı | |
2 | Etik kavramının temelleri | |
3 | Etikle ilgili benzer kavramlar | |
4 | Etik kavramının tarihsel gelişimi | |
5 | Yonca teşkilatı | |
6 | Ahilik geleneği | |
7 | Çalışma ahlakı | |
8 | Meslek etiği | |
9 | Örgüt kültürü ve meslek etiği | |
10 | Meslek etiği ve psikoşiddet (mobbing) | |
11 | Yönetimde etik | |
12 | Etik eğitimi | |
13 | Yükseköğretimde etik ilkeler ve etik dışı davranışlar | |
14 | Yükseköğretimde etik sorunlar ve çözüm önerileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Aydın, İ.P. (2010). Yönetsel mesleki ve örgütsel etik. Ankara: Pegem Yayınları. Aydın, İ.P. (2008). Eğitim ve öğretimde etik. Ankara: Pegem Yayınları. Arslan, M. (2001). İş ve meslek ahlakı. Ankara: Nobel |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. | ||||||
3 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. | ||||||
6 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | |||||
7 | Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | |||||
8 | Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulamabağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
12 | Alanındaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Meslek etiği ile etiğin temel konularını ayırt eder. | ||||||||||||
2 | Meslek etiğinin özelliklerini değerlendirir. | ||||||||||||
3 | Meslek etiğine ilişkin ilkeleri analiz eder. | ||||||||||||
4 | Meslek etiğine uygun davranışları benimser. | ||||||||||||
5 | Meslek etiğine ilişkin ilkeleri yaşamına uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |