Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Meslek Etiği YOG 520 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET EMİN USTA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Gözde SEZEN GÜLTEKİN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Meslek etiğini oluşturmaya yönelik teori ve uygulamaları kavrar.
Dersin İçeriği Meslek etiğini oluşturma ve meslek etiğine etki eden iç v dış unsurlar, meslek etiği oluşturma yaklaşımları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Meslek etiği ile etiğin temel konularını ayırt eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Meslek etiğinin özelliklerini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
3 Meslek etiğine ilişkin ilkeleri analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
4 Meslek etiğine uygun davranışları benimser. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Meslek etiğine ilişkin ilkeleri yaşamına uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ahlak-etik kavramı
2 Etik kavramının temelleri
3 Etikle ilgili benzer kavramlar
4 Etik kavramının tarihsel gelişimi
5 Yonca teşkilatı
6 Ahilik geleneği
7 Çalışma ahlakı
8 Meslek etiği
9 Örgüt kültürü ve meslek etiği
10 Meslek etiği ve psikoşiddet (mobbing)
11 Yönetimde etik
12 Etik eğitimi
13 Yükseköğretimde etik ilkeler ve etik dışı davranışlar
14 Yükseköğretimde etik sorunlar ve çözüm önerileri
Kaynaklar
Ders Notu Aydın, İ.P. (2010). Yönetsel mesleki ve örgütsel etik. Ankara: Pegem Yayınları.
Aydın, İ.P. (2008). Eğitim ve öğretimde etik. Ankara: Pegem Yayınları.
Arslan, M. (2001). İş ve meslek ahlakı. Ankara: Nobel
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. X
2 Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
3 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. X
4 Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. X
5 Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.
6 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. X
7 Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. X
8 Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. X
9 Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. X
10 Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. X
11 Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulamabağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. X
12 Alanındaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Meslek etiği ile etiğin temel konularını ayırt eder.
2 Meslek etiğinin özelliklerini değerlendirir.
3 Meslek etiğine ilişkin ilkeleri analiz eder.
4 Meslek etiğine uygun davranışları benimser.
5 Meslek etiğine ilişkin ilkeleri yaşamına uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 25 25
Ödev 1 10 10
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6