Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İstatistik ve Uygulamaları | YBS 202 | 4 | 4 + 1 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİHAL SÜTÜTEMİZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Öğrencilere istatistiğin önemini kavratarak, ilgili bilim dalında ve bilgisayar paket programı kullanarak tahminleme ve hipotez testleri yaparak doğru karar vermeyi öğretmek. |
Dersin İçeriği | Temel istatistiksel kavramlar, tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistikler.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistiği yöntembilim olarak bilir | ||
2 | Temel tanımlayıcı istatistikleri bir paket program ile hesaplar ve yorumlar | ||
3 | Olasılık hesaplayabilir | ||
4 | Kesikli ve sürekli olasılık dağılımlarını bilir ve yorumlar | ||
5 | Örneklem istatistiğinden ana kütle parametresini tahmin eder | ||
6 | Ana kütle parametreleri hakkında karar verir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstatistik temel kavramlarına giriş | |
2 | Veri düzenleme | |
3 | Analitik ortalamalar | |
4 | Analitik olmayan ortalamalar | |
5 | Dağılma ölçüleri | |
6 | Bilgisayar uygulamaları | |
7 | Olasılığa giriş | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kesikli olasılık dağılımları | |
10 | Sürekli olasılık dağılımları | |
11 | İstatistiksel tahminleme | |
12 | Hipotez testleri | |
13 | Hipotez testleri | |
14 | Bilgisayar uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerileri ne sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İstatistiği yöntembilim olarak bilir | |||||||||
2 | Temel tanımlayıcı istatistikleri bir paket program ile hesaplar ve yorumlar | |||||||||
3 | Olasılık hesaplayabilir | |||||||||
4 | Kesikli ve sürekli olasılık dağılımlarını bilir ve yorumlar | |||||||||
5 | Örneklem istatistiğinden ana kütle parametresini tahmin eder | |||||||||
6 | Ana kütle parametreleri hakkında karar verir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 303 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |