Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Medya | YBS 427 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NACİYE GÜLİZ UĞUR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NACİYE GÜLİZ UĞUR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teknolojinin sunduğu en yaygın araçlardan olan sosyal medya araçlarının tarihini ve gelişimini ele alarak bu konuda temel bilgileri edindirmek. Dijital okuryazarlık kavramının kavranması ile birlikte sosyal medyanın geçmişte ve günümüzde önemli rol oynadığı olayları analiz etmek ve gelecekteki evrimi üzerine çıkarımlar yapabilmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Ders kapsamında sosyal medya ve sosyal medya araçlarının tarihsel gelişimi ve güncel durumu hakkında bilgiler sunulacaktır. Sosyal medyanın kullanılması, içerik üretilmesi ve içerik yorumlanması bağlamında büyük önem taşıyan dijital okuryazarlık kavramından bahsedilecektir. Sosyal medya araçları kullanılarak geniş etki düzeyine ulaşan vakalar incelenecek ve günümüzden örnekler analiz edilerek öğrencilerin derse aktif katılımları sağlanacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal medyayı tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Dijital okuryazarlık kavramını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Sosyal medya araçlarını kullanabilir, içerik oluşturabilir. | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Sosyal medyada yer alan mesajları kavrayabilir ve eleştirel düşünerek analiz edebilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal medyaya giriş, temel kavramlar ve araçlar | |
2 | Sosyal medyanın tarihsel gelişimi | |
3 | Türkiye’de ve dünyada sosyal medya | |
4 | Sosyal medya ve değişen medya anlayışı | |
5 | Sosyal medya ve toplum mühendisliği | |
6 | Dijital okuryazarlık kavramı ve önemi | |
7 | Sosyal medyanın değiştirici gücü | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Vakalar: Sosyal medya ve toplum | |
10 | Vakalar: Sosyal medya ve tüketim | |
11 | Vakalar: Sosyal medya ve pazarlama | |
12 | Vakalar: Sosyal medya ve kamu yönetimi | |
13 | Vakalar: Sosyal medya ve manipülasyon | |
14 | Sosyal medya ve etik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Edibe Sözen (ed.) (2012). Hepimiz Globaliz Hepimiz Yereliz - Gutenberg Galaksiden Zuckerberg Galaksiye, Alfa Yayınları, İstanbul. 2- Deniz Yengin (ed.) (2015). Sosyal Medya Araştırmaları, Paloma Yayınları, İstanbul. 3- Berkan Bayındır, Deniz Yengin, Tamer Bayrak (2018). Süper Bağlantılı İnternet Dijital Medya-Tekno - Sosyal Hayat, Der Yayınları, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerileri ne sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal medyayı tanımlar. | |||||||||
2 | Dijital okuryazarlık kavramını tanımlar. | |||||||||
3 | Sosyal medya araçlarını kullanabilir, içerik oluşturabilir. | |||||||||
4 | Sosyal medyada yer alan mesajları kavrayabilir ve eleştirel düşünerek analiz edebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |