Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gereksinim Yönetimine Giriş | YBS 210 | 4 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yazılım geliştirme sürecini etkin yürütmek adına gereksinimlerin net olarak açıklayabilir ve oluşturabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Farklı gereksinim türlerini ve ürün gereksinimlerindeki değişime doğrudan nasıl adapte olunacağını anlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Wireframe ve Storyboard gibi bağlı kalma zorunluluğu düşük olan prototipleri kullanarak müşteri gereksinimlerini görselleştirebilir. | Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Farklı kullanıcıları ve ihtiyaçlarını tanımlar ve farklı yönlerini ortaya koyabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Müşteri etkileşiminin etkinliğini artırabilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Kullanıcı hikayeleri (user stories), kabul testleri, ürün özellik listesi (product backlog) ve hikaye haritaları (story maps) gibi araçlar aracılığıyla gereksinimleri ifade edebilir. | Problem Çözme, Tartışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gereksinim Değişiklikleri ve Kapsam Kontrolü | |
2 | Gereksinimler ve Tasarım | |
3 | Müşteri/Son Kullanıcı İhtiyaçlarını Belirlemek | |
4 | Kullanıcı Vakaları (Use Cases) ve Tasarımdaki Rolü | |
5 | WireFrame ve Storyboard Tasarım Teknikleri | |
6 | Genel Değerlendirme | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Gereksinimlerin Yazılması – Çevik Yaklaşım | |
9 | Gereksinimlerin Yazılması – User Stories ve Kabul Testleri | |
10 | Gereksinimlerin Önceliklendirilmesi – Product Backlog | |
11 | Gereksinimlerin Organizasyonu – Story Maps | |
12 | Kalite Gereksinimleri - Kriterler | |
13 | Gereksinim Değişiklikleri ve Kapsam Kontrolü | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders öncesi paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Wiegers, K. ve Beatty J., (2013) “Software Requirements” 3rd Edt. Microsoft Press, Washington. Leffingwell, D. (2011)“Agile Software Requirements: Lean Requirements Practices for Teams, Programs, and the Enterprise” Pearson, Boston. Withall, S. (2010) Software Requirement Patterns Microsoft Press, Washington. Lamsweerde, A. (2009) Requirements Engineering: From System Goals to UML Models to Software Specifications, John Wiley & Sons Ltd, England. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerileri ne sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yazılım geliştirme sürecini etkin yürütmek adına gereksinimlerin net olarak açıklayabilir ve oluşturabilir. | |||||||||
2 | Farklı gereksinim türlerini ve ürün gereksinimlerindeki değişime doğrudan nasıl adapte olunacağını anlar. | |||||||||
3 | Wireframe ve Storyboard gibi bağlı kalma zorunluluğu düşük olan prototipleri kullanarak müşteri gereksinimlerini görselleştirebilir. | |||||||||
4 | Farklı kullanıcıları ve ihtiyaçlarını tanımlar ve farklı yönlerini ortaya koyabilir. | |||||||||
5 | Müşteri etkileşiminin etkinliğini artırabilir. | |||||||||
6 | Kullanıcı hikayeleri (user stories), kabul testleri, ürün özellik listesi (product backlog) ve hikaye haritaları (story maps) gibi araçlar aracılığıyla gereksinimleri ifade edebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Proje / Tasarım | 3 | 24 | 72 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 168 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |