Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Veri Yapıları | YBS 201 | 3 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPASLAN KİBAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALPASLAN KİBAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilişim projesi oluşturulacak alanlardaki sorunların çözümleri için algoritma/akış şemalarına uygun veri yapılarının belirlenmesi ve kullanılmasını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Veri, veri tipi, veri modelleri kavramlarının ayrıntılı incelenmesi, seçilecek küçük uygulama alanlarında algoritmaların oluşturulması, veri tipi ve modellerinin seçimi ve bunların karşılaştırılması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Veri, bilgi, veri yapıları kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Herhangi bir problemin çözüm adımlarını veri yapılarını kullanarak oluşturabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Veri yapılarını uygulamalarda kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Veri yapılarını grafiksel olarak gösterebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Bağlantılı listeler, ağaç veri modeli, yığın, kuyruk yapısı kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Sıralama ve arama algoritmalarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Graf veri modelini bilir ve bu modeli etkin şekilde kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | Küçük çaplı bir uygulama geliştirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders içeriklerinin tartışılması | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Algoritmaların Karşılaştırılması, BigO | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Yığın Yapısı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Kuyruk Yapısı, Bağlı Listeler | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Ağaç Yapısı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Sıralama Algoritmaları, Seçerek, Kabarcık, Yerleşmeli | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Sıralama Algoritmaları, Sayarak, Shell, Birşelmeli, Heap, Hızlı Sıralama | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Arama Algoritmaları, Sıralı, İkili | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Anahtarlama (Hash) Yapısı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Blok Zinciri Yapısı (BlockChain) | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Semantik Veri Tabanları (Graph), Taksonomi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Doğal Dil İşleme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Veri Kaynakları, Veri Ön İşleme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
14 haftalık ders notu her dersten önce sisteme yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | 1-) Dr.Rifat ÇÖLKESEN, "Veri yapıları ve algoritmalar", Papatya yayıncılık, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerileri ne sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Veri, bilgi, veri yapıları kavramlarını bilir. | |||||||||
2 | Herhangi bir problemin çözüm adımlarını veri yapılarını kullanarak oluşturabilir. | |||||||||
3 | Veri yapılarını uygulamalarda kullanabilir. | |||||||||
4 | Veri yapılarını grafiksel olarak gösterebilir. | |||||||||
5 | Bağlantılı listeler, ağaç veri modeli, yığın, kuyruk yapısı kavramlarını bilir. | |||||||||
6 | Sıralama ve arama algoritmalarını bilir. | |||||||||
7 | Graf veri modelini bilir ve bu modeli etkin şekilde kullanabilir. | |||||||||
8 | Küçük çaplı bir uygulama geliştirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Final | 1 | 0 | 0 |
Sözlü Sınav | 1 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |