Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnternet Programlama Dilleri | YBS 358 | 6 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPASLAN KİBAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı internet esaslı uygulamaların geliştirilmesinde kullanılan teknikleri özellikle web programlamayı ele alarak incelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders, internet esaslı uygulamaları geliştirmek için kullanılan internet mimarileri ve web güvenliği gibi konuları kapsamaktadır. Ders web esaslı gurup programlama ödevlerini ve projeleri kapsamaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel İnternet Protokolleri anlamak . | Anlatım, Gözlem, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | |
2 | İnternet programlama için JAVA ve HTML i anlamak. | Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Gözlem, Anlatım, | |
3 | Script dillerini kullanabilmek - JavaScript . | Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Gözlem, Anlatım, | |
4 | Dinamik HTML programlarını anlamak . | Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Gözlem, Anlatım, | |
5 | Sunucu Taraflı Programlama Araçlarını anlamak | Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Internet Teknolojileri | |
2 | HTML | |
3 | XML / Web Servisleri | |
4 | ASP.NET | |
5 | WEB FORM / CONTROLLER | |
6 | VALİDATION | |
7 | DURUM YÖNETİMİ | |
8 | VERİ TABANI BAĞLANTILARI | |
9 | ARA SINAV | |
10 | .NET FRAMEWORK | |
11 | .NET FRAMEWORK | |
12 | MVC | |
13 | MVC | |
14 | MVC |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 14 Haftalık DersNotu Hers Dersten Önce Sisteme yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | Ders Notları & Internet |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerileri ne sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel İnternet Protokolleri anlamak . | |||||||||
2 | İnternet programlama için JAVA ve HTML i anlamak. | |||||||||
3 | Script dillerini kullanabilmek - JavaScript . | |||||||||
4 | Dinamik HTML programlarını anlamak . | |||||||||
5 | Sunucu Taraflı Programlama Araçlarını anlamak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |