Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetimi | IKY 282 | 4 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. SAMET ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İKY teorilerinin ve İKY fonksiyonlarını uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | İnsan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı, iş analizi, İK planlama, İK temin ve seçimi, eğitim ve geliştirme gibi İK fonksiyonları ile ilgili konulara değinilecektir |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İKY kavramını, gelişimini ve güncel önemini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | E-İKY kavramını ve önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | İK fonksiyonlarını tanımlar | Anlatım, | |
4 | İK fonksiyonlarının örgütler ve performans üzerindeki etkisini değerlendirir | Anlatım, | |
5 | İK uygulamalarının uluslararası değerlendirmelerini yapar | Rol Oynama, | |
6 | İKBS'nin gelişimi için gerekli yazılım ve donanım gereksinimleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | |
7 | İKY'yi teknolojik gereksinimler açısından yakından takip edebilir | Anlatım, | |
8 | İKBS süreçlerine liderlik edebilecek gerekli yetkinlikleri tanır | Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | İnsan Kaynakları Yönetiminin Tarihsel Gelişimi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Sistem Yaklaşımı ve İş Analizi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | İnsan Kaynakları Planlaması | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Personel Seçme ve Yerleştirme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Eğitim Geliştirme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Kariyer Yönetimi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Performans Değerlendirme | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | İş Değerleme ve Ücret Yönetimi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | İş Sağlığı ve Güvenliği | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | İnsan kaynakları bilgi sistemleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | İKY-teknoloji ilişkilendirilmesi ve bunun YBS bölümünün gelişimi açısından değerlendirilmesi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Dersin genel değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerileri ne sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İKY kavramını, gelişimini ve güncel önemini tanımlar | 5 | ||||||||
2 | E-İKY kavramını ve önemini kavrar | 5 | 5 | |||||||
3 | İK fonksiyonlarını tanımlar | 5 | ||||||||
4 | İK fonksiyonlarının örgütler ve performans üzerindeki etkisini değerlendirir | 5 | 5 | |||||||
5 | İK uygulamalarının uluslararası değerlendirmelerini yapar | 5 | ||||||||
6 | İKBS'nin gelişimi için gerekli yazılım ve donanım gereksinimleri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | |||||||
7 | İKY'yi teknolojik gereksinimler açısından yakından takip edebilir | 5 | ||||||||
8 | İKBS süreçlerine liderlik edebilecek gerekli yetkinlikleri tanır | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |