Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yazılı ve Sözlü İletişim Becerileri | YBS 105 | 1 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NACİYE GÜLİZ UĞUR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NACİYE GÜLİZ UĞUR, Öğr.Gör.Dr. FARUK DURSUN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, yazılı anlatım, tartışma, bireysel sunumlar ve etkileşimli etkinlikler gibi çeşitli çalışmalar sayesinde öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği | Yazılı ve sözlü anlatım, yazılı ve sözlü iletişimin temel özellikleri, yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) Yazılı ve sözlü anlatımın öneminin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
2 | 2) Yazılı ve sözlü iletişimin temel özelliklerinin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
3 | 3) Yazı dili ile sözlü dil arasındaki farkların kavranması | Problem Çözme, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel amaçlı okuma teknikleri ve stratejileri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Metin inceleme, çözümleme ve tartışma | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Metin inceleme ve tartışma | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Metin inceleme ve tartışma | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Kompozisyon yazımına giriş ve taslak hazırlama | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Kompozisyon yazım çalışmaları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Kompozisyon yazım çalışmaları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Sözlü anlatım | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Sözlü anlatım türleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Öğrenci sunumları | |
12 | Öğrenci sunumları | |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
14 Haftalık Ders Notu Her Dersten Önce Sisteme yüklenecektir. |
Ders Kaynakları | 1-) Yazılı ve Sözlü Anlatım, Latif Beyreli, Zerrin Çetindağ, Ayşegül Celepoğlu |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerileri ne sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1) Yazılı ve sözlü anlatımın öneminin kavranması | |||||||||
2 | 2) Yazılı ve sözlü iletişimin temel özelliklerinin kavranması | |||||||||
3 | 3) Yazı dili ile sözlü dil arasındaki farkların kavranması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 224 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |