Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletmede Mesleki Eğitim | SAY 404 | 8 | 5 + 20 | 15 | 20 |
Ön Koşul Dersleri | mevcut değil |
Önerilen Seçmeli Dersler | mevcut değil |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Özgün ÜNAL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Lisans eğitimi boyunca alınan teorik derslerin uygulamasında bulunmak ve tecrübe etmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca, öğrencilere bir sağlık kurumunun yönetsel sınırları içinde çalışma imkanı sağlanır ve öğrencilere sınıf ortamında olmayan yönetim deneyimleri kazandırılması amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Sağlık yönetimi son sınıf öğrencileri tarafından yapılan işşyeri uygulaması ile sağlık birimlerinin idari, mali ve teknik fonksiyonlarının işyelişi öğrencilere yakından göstermek ve uygulamalarını deneyim kazanmaları amaçlanmıştır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık kurum ve kuruluşlarının yönetim ve organizasyon yapısının incelenmesi. Hizmet süreçlerinin gözlemlenmesi. Sağlık kurumlarının idari ve tıbbi hizmet departmanlarının organizasyon ve işleyiş açısından incelenmesi, fonksiyonel bağlılık ilişkilerinin değerlendirilmesi. | ||
2 | Sağlık kurum ve kuruluşlarının yönetim ve organizasyon yapısı hakkında bilgi sahibi olur. | ||
3 | Sağlık kurumlarında hizmet üretim sürecini izleyerek, girdi- süreç-çıktı etkileşimini anlar, birimler arası fonksiyonel ilişkileri kavrar ve böylece organizasyonlara kavramsal boyutta bakma yetisi kazanır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin takdimi, 7+1 modelinin tanıtımı, öğrencilerin uygulama yapacağı kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması | |
2 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
3 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
4 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
5 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
6 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
7 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
8 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
9 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
10 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
11 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
12 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
13 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama | |
14 | İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
Anlatım |
Ders Kaynakları | STAJ YAPILAN BİRİMLER İLE İLGİLİ GÜNCEL MEVZUAT, MAKALE VE KİTAPLAR |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlık kurum ve kuruluşlarının yönetim ve organizasyon yapısının incelenmesi. Hizmet süreçlerinin gözlemlenmesi. Sağlık kurumlarının idari ve tıbbi hizmet departmanlarının organizasyon ve işleyiş açısından incelenmesi, fonksiyonel bağlılık ilişkilerinin değerlendirilmesi. | |||||||||
2 | Sağlık kurum ve kuruluşlarının yönetim ve organizasyon yapısı hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||
3 | Sağlık kurumlarında hizmet üretim sürecini izleyerek, girdi- süreç-çıktı etkileşimini anlar, birimler arası fonksiyonel ilişkileri kavrar ve böylece organizasyonlara kavramsal boyutta bakma yetisi kazanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 23 | 368 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 378 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 15,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 20 |