Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgütsel Davranış | ISL 211 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mustafa AMARAT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşlar,ı gerekse örgütleri ile ilgili motivasyon, iş tatmini, gruplar, takımlar, liderlik, güç ve politika, çatışma ve müzakere yönetimi, örgüt kültürü, örgütsel değişim, stres yönetimi ve örgütsel iletişim gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrencilerin, örgütsel davranış alanında yeni yaklaşımlar hakkında ve bu alanda yapılan araştırmalar hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için motivasyon, iş tatmini, gruplar ve takımlar, liderlik, güç ve politika, çatışma ve müzakere yönetimi, İK politikalarının benimsetilmesi, örgütsel değişim ve stres yönetimi, örgütsel iletişim, örgütsel davranışta güncel konular ve örgütsel davranış araştırmaları gibi konulara değinilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bireyin davranışını belirleyen faktörleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Örgüt içinde çalışanların davranışları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Örgütsel davranış kapsamındaki kavramları ve teorileri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sağlık kurumlarında grup davranışının dinamiklerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sağlık kurumlarında iletişim yapısını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Sağlık kurumlarında örgüt kültürü, örgütsel adalet, örgütsel vatandaşlık, örgütsel özdeşleşme, örgütsel bağlılık ve örgüt iklimini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Mobbing davranışını tanımlar, mobbingin neden olduğu kişisel ve örgütsel zararları anlatır, mobingle mücadele yollarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Çalışanları cesaretlendiren örgüt iklimini oluşturur, İş tatmini araştırmaları yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Motivasyon faktörlerini açıklar, Motivasyon teorilerini sayar, Bireysel motivasyonu kolaylaştıran örgütsel iletişim ortamını oluşturur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Liderlik teorilerini sayar ve açıklar, kurumun değerleri ve amaçları için yüksek düzeyde kurumsal bağlılığı teşvik eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Kurumsal hedeflere ulaşmak için kendisinin ve paydaşların sorumluluklarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgütsel Davranışa Giriş | Önerilen kaynakların okunması |
2 | Örgütlerde Birey, Kişilik ve Bireysel Farklılıklar | Önerilen kaynakların okunması |
3 | Motivasyon ve Motivasyon Teorileri | Önerilen kaynakların okunması |
4 | İş Tatmini, Örgüte Bağlılık, İşe Bağlılık | Önerilen kaynakların okunması |
5 | Örgütlerde Gruplar ve Takımlar | |
6 | Örgütlerde Liderlik | Önerilen kaynakların okunması |
7 | Çatışma ve Müzakere Yönetimi | Önerilen kaynakların okunması |
8 | Örgütsel İletişim | Önerilen kaynakların okunması |
9 | ARASINAV | |
10 | Örgütlerde Stres ve Stres Yönetimi | Önerilen kaynakların okunması |
11 | Örgüt Kültürü, Örgüt İklimi ve Örgütsel Değişim | Önerilen kaynakların okunması |
12 | Örgütsel Güven, Örgütsel Vatandaşlık ve Örgütsel Adalet | Önerilen kaynakların okunması |
13 | Psikolojik Sermaye, Psikolojik Sözleşme ve Örgütsel Özdeşleşme | |
14 | Mobbing, Örgütsel Dışlanma ve Sinizm | Önerilen kaynakların okunması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mesut Çimen ve Serkan Deniz (2017) Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, Nobel Akademik Yayıncılık. Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012) Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Akademik Yayıncılık. |
Ders Kaynakları | Mesut Çimen ve Serkan Deniz (2017) Sağlık Kurumları Yönetiminde Örgütsel Davranış Konuları, Nobel Akademik Yayıncılık. Robbins, S. 2001. Organizational Behavior. New Jersey: Prentice-Hall Inc. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bireyin davranışını belirleyen faktörleri açıklar | |||||||||
2 | Örgüt içinde çalışanların davranışları tanır | |||||||||
3 | Örgütsel davranış kapsamındaki kavramları ve teorileri açıklar | |||||||||
4 | Sağlık kurumlarında grup davranışının dinamiklerini tanır | |||||||||
5 | Sağlık kurumlarında iletişim yapısını tanır | |||||||||
6 | Sağlık kurumlarında örgüt kültürü, örgütsel adalet, örgütsel vatandaşlık, örgütsel özdeşleşme, örgütsel bağlılık ve örgüt iklimini açıklar | |||||||||
7 | Mobbing davranışını tanımlar, mobbingin neden olduğu kişisel ve örgütsel zararları anlatır, mobingle mücadele yollarını bilir. | |||||||||
8 | Çalışanları cesaretlendiren örgüt iklimini oluşturur, İş tatmini araştırmaları yapar. | |||||||||
9 | Motivasyon faktörlerini açıklar, Motivasyon teorilerini sayar, Bireysel motivasyonu kolaylaştıran örgütsel iletişim ortamını oluşturur | |||||||||
10 | Liderlik teorilerini sayar ve açıklar, kurumun değerleri ve amaçları için yüksek düzeyde kurumsal bağlılığı teşvik eder | |||||||||
11 | Kurumsal hedeflere ulaşmak için kendisinin ve paydaşların sorumluluklarını tanımlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |