Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uzun Dönemli Bakım Hizmetleri SAY 409 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Sena PARLAK

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Nüfus ve hastalık yapısındaki değişimlerin sağlık sistemine yansımalarını analiz etmek ve uzun dönemli bakım hizmetleri yönetimi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak

Dersin İçeriği

Uzun dönemli bakım hizmetlerinin tanımı, kapsamı ve önemi; uzun dönemli bakımın önemini artıran gelişmeler; ülkemizde ve dünyada uzun dönemli bakım hizmetleri; uzun dönemli bakım hizmetlerinde sağlık personeli ekibi; uzun dönemli bakım kurumları.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uzun dönemli bakım hizmetleri yönetimi için gerekli bilgi ve becerilere sahip olmak. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Uzun dönemli bakım hizmetlerinde ekip yaklaşımının önemini kavramak. Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Nüfus ve hastalık yapısındaki değişimlerin ülke sağlık sistemine yansımalarını analiz etmek. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Dünyada ve ülkemizde nüfus yapısında ve hastalık yapısında gözlemlenen değişiklik konusunda bilgi sahibi olmak. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Uzun dönemli bakım hizmetleri konusunda bilgi sahibi olmak. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uzun dönemli bakım hizmetleri kapsamı World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
2 Dünyada ve ülkemizde nüfus yapısındaki değişiklikler World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
3 Dünyada ve ülkemizde hastalık yapısındaki değişiklikler World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
4 Nüfus ve hastalık yapısındaki değişimlerin ülke sağlık sistemine yansımaları World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
5 Uzun dönemli bakım hizmetlerinin verildiği kurum türleri World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
6 Dünyada ve ülkemizde uzun dönemli bakım hizmetlerinin karşılaştırılması World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
7 Dünyada ve ülkemizdeki uzun dönemli bakım hizmetlerinde yaşanan sorunlar World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
8 Uzun dönemli bakım hizmetlerinde ekip yaklaşımı World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
9 ARA SINAV World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
10 Uzun dönemli bakım hizmetleri için gerekli örgütlenme World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
11 Uzun dönemli bakım hizmetleri yönetimi World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
12 Uzun dönemli bakım hizmetlerini sağlayan özel ve kamu kurumlarının yaşanan zorluklar World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
13 Uzun dönemli bakım hizmetleri yönetiminde yaşanan son gelişmeler World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
14 Uzun dönemli bakım hizmetleri geleceğe yönelik perspektifler World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
Kaynaklar
Ders Notu

World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
World Health Organisation, Home-Based Long-Term Care, 2000.
World Health Organisation, Lessons for Long-Term Care Policy, 2002.

Ders Kaynakları

World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
World Health Organisation, Home-Based Long-Term Care, 2000.
World Health Organisation, Lessons for Long-Term Care Policy, 2002.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Uzun dönemli bakım hizmetleri yönetimi için gerekli bilgi ve becerilere sahip olmak.
2 Uzun dönemli bakım hizmetlerinde ekip yaklaşımının önemini kavramak.
3 Nüfus ve hastalık yapısındaki değişimlerin ülke sağlık sistemine yansımalarını analiz etmek.
4 Dünyada ve ülkemizde nüfus yapısında ve hastalık yapısında gözlemlenen değişiklik konusunda bilgi sahibi olmak.
5 Uzun dönemli bakım hizmetleri konusunda bilgi sahibi olmak.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 2 5 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5