Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hastalıkların Uluslararası Sınıflandırma Sistemleri SAY 317 5 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Özgün ÜNAL

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasıyla ilgili bilgilendirilmesi, bu sınıflandırmaların önemi ve Türkiye'de kullanımı hakkında bilgilendirmektir.

Dersin İçeriği

Hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasının tarihi gelişimi, hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasının önemi, sınıflandırma ve kodlama sistemlerinin temelleri, Dünya´da sınıflandırma sistemi örnekleri, hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye´deki kullanımı, ICD-10 sisteminin genel tanıtımı ve kodlama kuralları, ICD-10 sisteminin temel yapısı, ICD-10 sisteminde alfabetik dizin kullanımı, ICD-10 sisteminde tabular liste kullanımı, ICD -10 Kodlama standartları.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hastalıkların uluslararası sınıflandırma sistemleri (ICD)’ni tanır, tarihi gelişimini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Dünya´da sınıflandırma sistemi örneklerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye´de kullanım alanlarını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Hastalıkların adlandırma sistemleri (SNOMED)’ni tanır. Dokümantasyon kalitesi ve kodlama kalitesi ilişkisini açıklar. Ulusal ve uluslararası sağlık veri sözlüğü kullanımını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasının tarihi gelişimi
2 Hastalıkların uluslararası sınıflandırılmasının önemi
3 Sınıflandırma ve kodlama sistemlerinin temelleri
4 Sağlık kodlama sistemlerinin yapıları, kodlama kalitesi ve dokümantasyon ilişkisi, ulusal/uluslararası sağlık veri sözlüğü
5 Kodlama kalitesi ve dokümantasyon ilişkisi, ulusal/uluslararası sağlık veri sözlüğü
6 Dünya´da sınıflandırma sistemi örnekleri
7 Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye´deki kullanımı
8 Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye´deki kullanımı
9 ARASINAV
10 ICD-10 sisteminin genel tanıtımı ve kodlama kuralları
11 ICD-10 sisteminin genel tanıtımı ve kodlama kuralları
12 ICD-10 sisteminin temel yapısı, ICD-10 sisteminde alfabetik dizin kullanımı
13 ICD-10 sisteminin temel yapısı, ICD-10 sisteminde alfabetik dizin kullanımı
14 ICD-10 sisteminde tabular liste kullanımı
Kaynaklar
Ders Notu

WHO; International Classification of Diseases (ICD)

Ders Kaynakları

WHO; International Classification of Diseases (ICD)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Hastalıkların uluslararası sınıflandırma sistemleri (ICD)’ni tanır, tarihi gelişimini öğrenir.
2 Dünya´da sınıflandırma sistemi örneklerini öğrenir.
3 Hastalıkların uluslararası sınıflandırmasının Türkiye´de kullanım alanlarını öğrenir.
4 Hastalıkların adlandırma sistemleri (SNOMED)’ni tanır. Dokümantasyon kalitesi ve kodlama kalitesi ilişkisini açıklar. Ulusal ve uluslararası sağlık veri sözlüğü kullanımını açıklar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 2 5 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5