Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler SAY 101 1 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA YILDIRIM
Dersi Verenler Doç.Dr. MUSTAFA YILDIRIM,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sağlık hizmetlerinde iletişim süreci ve işleyişi, iletişim türleri, iletişim şekilleri, sağlık iletişimi, sağlık işletmelerinde halkla ilişkilerin yeri, önemi, halkla ilişkiler örgütlenmesi, sağlık işletmelerinde tanıma ve tanıtma faaliyetleri, halkla ilişkiler uygulamaları

 

Dersin İçeriği

Bu derste iletişim, sağlık iletişimi ve sağlık işletmelerinde halkla ilişkiler hakkında bilgi verilecektir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişim, iletişim sürecinin unsurları, sağlık işletmelerinde iletişimin önemini kavrayabilme, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 İletişimi engelleyen faktörleri açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 İletişim geliştirme araçlarını kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Kurumsal vizyon, misyon, hedef ve amaçlar konusunda çalışanlarla iletişim kurar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Toplantı yönetim tekniklerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Kurumsal raporlar hazırlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
7 Halkla ilişkiler kavramını ve sağlık kurumlarında halkla ilişkiler fonksiyonunu açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme,
8 Halkla ilişkilerde kullanılan araçları bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş ve Kavramsal Çerçeve D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001,; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, Ankara,2009;T Koçel, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12.Baskı, Beta AŞ.,İstanbul, 2010.
2 Sağlık Hizmetlerinde İletişim Süreci ve İşleyişi D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008; Ü Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati, 18. Baskı, Sistem Yayıncılık, İstanbul,1994
3 Sağlık Hizmetlerinde İletişim Türleri ve Şekilleri D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008.
4 Sağlık Hizmetlerinde İletişim Engelleri D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008.
5 Sağlık Hizmetlerinde Kurumsal İletişim D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008.
6 Sağlık Hizmetlerinde Kitle İletişimi D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008.
7 Halkla İlişkilerde Amaç, İlke ve Örgütlenme D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008.
8 Halkla İlişkiler Faaliyetleri D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008.
9 ARASINAV
10 Halkla İlişkiler Uygulamaları D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008.
11 Kriz Dönemlerinde Halkla İlişkiler D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008.
12 Sağlık Okuryazarlığı D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008.
13 Sağlık ve Sosyal Medya D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008.
14 Sağlıkta Hizmetlerinde Çatışma ve Şiddet D Tengilimoğlu, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi, 2001; D Tengilimoğlu ve Y Öztürk , İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabevi, 2008.
Kaynaklar
Ders Notu

Tengilimoğlu D, Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Gazi Kitabevi,2001

Tengilimoğlu D ve Öztürk Y, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Kitabev,2008

Tengilimoğlu D, Işık O,  Akbolat M, Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Genişletilmiş İkinci Baskı,Nobel Yayın Dağıtım, Ankara,2009.

 

 

Ders Kaynakları

 Işık, M.,Hastanelerde Halkla İlişkiler: Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Bir Yansıması Olarak Türkiye'de Özel Hastane Algısı Üzerine Bir Araştırma, Gözden geçirilmiş 2. baskı, Eğiştim yayınevi, Konya, 2015

 

Koçel T, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12.Baskı, Beta AŞ.,İstanbul, 2010.

 Dökmen Ü, İletişim Çatışmaları ve Empati, 18. Baskı, Sistem Yayıncılık, İstanbul,1994.

Sabuncuoğlu Z, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Aktüel Yayınları,2004.
 Tutar H ve  Yılmaz MK, Genel ve Örgütsel Boyutuyla İletişim, Seçkin Kitabevi 2013.
 Geçikli F, Halkla İlişkiler ve İletişim, Beta Basım Yayım, 2013.
 Ülger B, İşletmelerde İletişim ve Halkla İlişkiler, Der Yayınları,2003.
 Bıçakçı I, İletişim ve Halkla İlişkiler, Mediacat Kitapları,2006.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 İletişim, iletişim sürecinin unsurları, sağlık işletmelerinde iletişimin önemini kavrayabilme,
2 İletişimi engelleyen faktörleri açıklar
3 İletişim geliştirme araçlarını kullanır
4 Kurumsal vizyon, misyon, hedef ve amaçlar konusunda çalışanlarla iletişim kurar.
5 Toplantı yönetim tekniklerini bilir.
6 Kurumsal raporlar hazırlar
7 Halkla ilişkiler kavramını ve sağlık kurumlarında halkla ilişkiler fonksiyonunu açıklar.
8 Halkla ilişkilerde kullanılan araçları bilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5