Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Limnoloji BIY 604 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Farklı göl tiplerine özgün fiziksel, kimyasal ve biyolojik kavramlar, teoriler, metotlar ve uygulamaların öğretilmesi
Dersin İçeriği Farklı göl tiplerinin (Sığ göl, baraj vb.) fiziksel, kimyasal ve biyolojik faktörler yönünden gösterdikleri farklı karakteristik özellikleri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farklı göl tiplerine özgün fiziksel, kimyasal ve biyolojik kavramlar, teoriler, metotlar ve uygulamaların öğretilmesi Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Farklı göl tiplerinin jeomorfolojisi
2 Göllerde ısınma ve soğuma hareketleri ve buharlaşma
3 Göllerde termal tabakalaşma, termoklin oluşumu ve dinamikleri
4 Termal tabakalaşmanın sularda gaz alışverişine ve planktona etkileri
5 Ilıman göllerde ilkbahar ve sonbahar sirkülasyonu
6 Göllerde dış kaynaklı ve iç kaynaklı besin tuzu yüklemesi
7 Sığ göllerin kültürel ve doğal ötrofikasyonu
8 Sığ göllerde makrofitler ve pelajik topluluklara etkileri
9 Sığ göllerde su seviyesi değişikliklerinin biyota ve jeokimyaya etkisi
10 Sığ göllerin izlenmesi: Fitoplankton mu yoksa klorofil a mı rutin olarak ölçülmeli?
11 Akarsu ve göl hibrit sistemleri olarak barajlar: Barajlarda yatay ve dikey zonasyonlar
12 Barajlarda oksijen: Metalimnetik oksijen minimum ve hipolimnetik oksijen maksimum
13 Barajlarda madde taşınma işlemleri: Adveksiyon, konveksiyon, difüzyon ve dağılma
14 Barajlarda primer üretim: Barajlarda alg büyümesini kontrol eden faktörler
Kaynaklar
Ders Notu 1) Thornton, K.W., Kimmel, B.L. and Payne, F.E. 1990. Reservoir Limnology: Ecological Perspectives. Wiley, New York, 256 pp.
2) Horne, A.J., Goldman, C.R., 1994. Limnology, McGraw-Hill, Newyork.
3) Scheffer, M. 2003. Ecology of shallow lakes. Springer, 356 pp.
4) Kalff, J. 2003. Limnology. Prentice Hall, 592 pp.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Biyoloji alanındaki modern teknikleri, uygulamaları ve araçları kullanarak yerel ve küresel sorunlara çözüm önerisi getirir ve bu alanlardaki projelerde liderlik yaparak yürütür.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Farklı göl tiplerine özgün fiziksel, kimyasal ve biyolojik kavramlar, teoriler, metotlar ve uygulamaların öğretilmesi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 30 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,8
Dersin AKTS Kredisi 6