Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Gelişim Biyolojisi | BIY 617 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ, |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Döllenme, yarılma, gastrülasyon, nörulasyon, indükleme, belirleme, farklılaşma, model oluşumu, teratoloji ve seks belirlenmesi |
Dersin İçeriği | Döllenme, yarılma ve tipleri , gastrülasyon ve tipleri, nörulasyon, indükleme, belirleme, farklılaşma, model oluşumu, teratoloji ve seks belirlenmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gametogenez-Germ Hücreleri | Anlatım, | |
2 | Döllenme | Anlatım, | |
3 | Segmentasyon | Anlatım, | |
4 | Gastrulasyon | Anlatım, | |
5 | Nörulasyon | Anlatım, | |
6 | Mezoderm Oluşumu | Anlatım, | |
7 | Morfogenetik Hareket Düzenekleri | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
8 | Hücre Adhezyon Molekülleri | Anlatım, | |
9 | Ara Sınav | Anlatım, | |
10 | Ontogenez-Filogenez | Anlatım, | |
11 | Cinsel farklılaşma | Anlatım, | |
12 | Malformasyon Nedenleri | Anlatım, | |
13 | Teratolojik Etkenler | Anlatım, | |
14 | Kök Hücre | Anlatım, | |
15 | Primordiyal Germ Hücresi ve Özellikleri | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gametogenez-Germ Hücreleri | |
2 | Döllenme | |
3 | Segmentasyon | |
4 | Gastrulasyon | |
5 | Nörulasyon | |
6 | Mezoderm Oluşumu | |
7 | Morfogenetik Hareket Düzenekleri | |
8 | Hücre Adhezyon Molekülleri | |
9 | Ontogenez-Filogenez | |
10 | Cinsel farklılaşma | |
11 | Malformasyon Nedenleri | |
12 | Teratolojik Etkenler | |
13 | Kök Hücre | |
14 | Primordiyal Germ Hücresi ve Özellikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ünal, G. Hayvan Embriyolojisi. Nobel Yayın Dağıtım. 2007 |
Ders Kaynakları | 1) Tabakoğlu-Oğuz, A. Hayvan Embriyolojisi. İ.Ü. Fen Fakültesi Basımevi. 2001 5)Wolpert, L. Principles of Develoment. Oxford Press. 2002 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Biyoloji alanındaki modern teknikleri, uygulamaları ve araçları kullanarak yerel ve küresel sorunlara çözüm önerisi getirir ve bu alanlardaki projelerde liderlik yaparak yürütür. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gametogenez-Germ Hücreleri | |||||||
2 | Döllenme | |||||||
3 | Segmentasyon | |||||||
4 | Gastrulasyon | |||||||
5 | Nörulasyon | |||||||
6 | Mezoderm Oluşumu | |||||||
7 | Morfogenetik Hareket Düzenekleri | |||||||
8 | Hücre Adhezyon Molekülleri | |||||||
9 | Ara Sınav | |||||||
10 | Ontogenez-Filogenez | |||||||
11 | Cinsel farklılaşma | |||||||
12 | Malformasyon Nedenleri | |||||||
13 | Teratolojik Etkenler | |||||||
14 | Kök Hücre | |||||||
15 | Primordiyal Germ Hücresi ve Özellikleri |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |