Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çimlenme Fizyolojisi | BIY 616 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çimlenmenin biyolojik önemi ve çimlenmenin başlaması ile birlikte gözlenen metabolik değişimlerin incelenmesi. Tohumun yapısı, kısımları, tohumda meydana gelen metabolik olaylar, tohumun gelişimi ve olgunlaşması, çimlenmeyi etkileyen çevresel faktörler, tohum dormansisi, dormansi ve çimlenmenin hormonal denetimi konularında gerekli bilgilerin verilmesi. |
Dersin İçeriği | Tohumun genel yapısı ve kısımları, çimlenmenin tanımı, çimlenme ile birlikte başlayan metabolik olaylar, tohum gelişimi ve olgunlaşması, dormansi olayı ve tipleri, çimlenme ve dormansinin hormonal düzenlenmesi, çimlenme ve dormansi üzerine giberellik asit ve absisik asit hormonlarının etkisi, çimlenmeyi etkileyen çevresel ve bitkisel faktörler, dormansi-stres etkileşimi, çimlenmenin genetik kontrolü. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tohumun tanımlanması | Anlatım, | |
2 | Tohumun genel yapısı ve kısımları | Anlatım, | |
3 | Çimlenmenin tanımı | Anlatım, | |
4 | Çimlenme ile birlikte başlayan metabolik olaylar | Anlatım, | |
5 | Tohum gelişimi ve olgunlaşması | Anlatım, | |
6 | Dormansi kavramı | Anlatım, | |
7 | Dormansi tipleri | Anlatım, | |
8 | Çimlenme ve dormansinin hormonal düzenlenmesi | Anlatım, | |
9 | Sınav | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
10 | Çimlenme ve dormansi üzerine giberellik asidin etkisi | Anlatım, | |
11 | Çimlenme ve dormansi üzerine absisik asidin etkisi | Anlatım, | |
12 | Çimlenmeyi etkileyen çevresel ve bitkisel faktörler | Anlatım, | |
13 | Dormansi-stres etkileşimi | Anlatım, | |
14 | Çimlenmenin genetik kontrolü | Anlatım, | |
15 | Genel değerlendirme | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tohumun tanımlanması | |
2 | Tohumun genel yapısı ve kısımları | |
3 | Çimlenmenin tanımı | |
4 | Çimlenme ile birlikte başlayan metabolik olaylar | |
5 | Tohum gelişimi ve olgunlaşması | |
6 | Dormansi kavramı | |
7 | Dormansi tipleri | |
8 | Çimlenme ve dormansinin hormonal düzenlenmesi | |
9 | Çimlenme ve dormansi üzerine giberellik asidin etkisi | |
10 | Çimlenme ve dormansi üzerine absisik asidin etkisi | |
11 | Çimlenmeyi etkileyen çevresel ve bitkisel faktörler | |
12 | Dormansi-stres etkileşimi | |
13 | Çimlenmenin genetik kontrolü | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Bewley J. D., Black M. Seeds. Physiology and development and germination (1994), Springer Publishing. 2) Baskin C. C., Baskin J. M. Seeds: Ecology, Biogeography and Evolution of Dormancy and Germination (2000), Academic Press. 3) Bradford K., Nonogaki H. Seed development, dormancy and germination (2007), Blackwell Publishing |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Biyoloji alanındaki modern teknikleri, uygulamaları ve araçları kullanarak yerel ve küresel sorunlara çözüm önerisi getirir ve bu alanlardaki projelerde liderlik yaparak yürütür. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tohumun tanımlanması | |||||||
2 | Tohumun genel yapısı ve kısımları | |||||||
3 | Çimlenmenin tanımı | |||||||
4 | Çimlenme ile birlikte başlayan metabolik olaylar | |||||||
5 | Tohum gelişimi ve olgunlaşması | |||||||
6 | Dormansi kavramı | |||||||
7 | Dormansi tipleri | |||||||
8 | Çimlenme ve dormansinin hormonal düzenlenmesi | |||||||
9 | Sınav | |||||||
10 | Çimlenme ve dormansi üzerine giberellik asidin etkisi | |||||||
11 | Çimlenme ve dormansi üzerine absisik asidin etkisi | |||||||
12 | Çimlenmeyi etkileyen çevresel ve bitkisel faktörler | |||||||
13 | Dormansi-stres etkileşimi | |||||||
14 | Çimlenmenin genetik kontrolü | |||||||
15 | Genel değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |