Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Ekoloji | BIY 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ UZUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ekolojik sistemlerin analizi, yönetimi ve modellenmesi |
Dersin İçeriği | Ekolojik sistemler ve bileşenleri, Süksesyon, Peyzaj ekolojisi, Çevre politikası ve yönetim esasları, Ekosistem dinamiği modelleme ilkeleri, Ortak sistem tasarımı ve davranışları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ekosistem dinamiği modellemesinin tarihi sürecini kavramak | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Ekolojik sistemleri ve bileşenlerini kavramak | Anlatım, | |
3 | Ekosistem yapısı ve fonksiyonunda zamansal değişimi kavramak | Anlatım, | |
4 | Peyzaj ekolojisini kavramak | Anlatım, | |
5 | Çevre politikası ve yönetim esaslarını kavramak | Anlatım, | |
6 | Ekosistem dinamiği modelleme ilkelerini kavramak | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekosistem Dinamiği Modellemenin Tarihçesi | |
2 | Ekolojik Sistemler ve Bileşenler | |
3 | Zaman, Mekan Boyutu | |
4 | Ekosistemin Yapısı | |
5 | Ekosistem Fonksiyonu | |
6 | Süksesyon | |
7 | Peyzaj Ekolojisi | |
8 | Çevre Politikası ve Yönetim Esasları | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Model Türleri | |
11 | Modelleme Süreci ve Stella Simülasyon Dili | |
12 | Grafiksel İntegral | |
13 | Rampa Modelleri | |
14 | Kapasite Aşma ve Çökme Davranışı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Evrendilek, F., Ekolojik Sistemlerin Analizi, Yönetimi ve Modellenmesi, Papatya Yayınları, İstanbul, 2004. |
Ders Kaynakları | 1. Prof. Dr. Ahmet Kocatas, ?Ekoloji ve Çevre Biyolojisi?, Ege Üniversitesi Basımevi, 1996 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Biyoloji alanındaki modern teknikleri, uygulamaları ve araçları kullanarak yerel ve küresel sorunlara çözüm önerisi getirir ve bu alanlardaki projelerde liderlik yaparak yürütür. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ekosistem dinamiği modellemesinin tarihi sürecini kavramak | |||||||
2 | Ekolojik sistemleri ve bileşenlerini kavramak | |||||||
3 | Ekosistem yapısı ve fonksiyonunda zamansal değişimi kavramak | |||||||
4 | Peyzaj ekolojisini kavramak | |||||||
5 | Çevre politikası ve yönetim esaslarını kavramak | |||||||
6 | Ekosistem dinamiği modelleme ilkelerini kavramak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |