Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyolojik Boyalar | BIY 619 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KENAN TUNÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Laboratuar çalışmalarında boyaların kullanılma oran ve yöntemlerinin iyi bilinmeden biyolojik araştırmalar yapmanın mümkün olmadığı düşünülerek dersin açılması uygun görülmüştür. |
Dersin İçeriği | Temel işlemler; tespit, dokuların suyunun alınması, temizleme, infiltrasyon ve gömme: Parafin metodu, mikrotom ve mikrotom bıçakları, parafin kesitleri ve kapatılması, boya ve boyanın etkisi, hematoksilin boyası. Spesifik boyama metotları; bağ dokusu ve kas dokusunun boyanması, sinir elementlerinin gümüşleme tekniği ile boyanması, PAS ve Feulgen teknikleri, hematolojik elementlerin boyanması, pigment ve minerallerin boyanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel işlemler | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Tespit, dokuların suyunun alınması, temizleme, infiltrasyon ve gömme | Anlatım, | |
3 | Parafin metodu | Anlatım, | |
4 | Parafin kesitleri ve kapatılması | Anlatım, | |
5 | Mikrotom ve mikrotom bıçakları | Anlatım, | |
6 | Boya ve boyanın etkisi | Anlatım, | |
7 | Hematoksilin boyası | Anlatım, | |
8 | Spesifik boyama metotları | Anlatım, | |
9 | Ara Sınav | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
10 | Bağ dokusu ve kas dokusunun boyanması | Anlatım, | |
11 | Sinir elementlerinin gümüşleme tekniği ile boyanması | Anlatım, | |
12 | PAS ve Feulgen teknikleri | Anlatım, | |
13 | Hematolojik elementlerin boyanması | Anlatım, | |
14 | Pigment ve minerallerin boyanması | Anlatım, | |
15 | Değerlendirme | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel işlemler | |
2 | Tespit, dokuların suyunun alınması, temizleme, infiltrasyon ve gömme | |
3 | Parafin metodu | |
4 | Parafin kesitleri ve kapatılması | |
5 | Mikrotom ve mikrotom bıçakları | |
6 | Boya ve boyanın etkisi | |
7 | Hematoksilin boyası | |
8 | Spesifik boyama metotları | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Bağ dokusu ve kas dokusunun boyanması | |
11 | Sinir elementlerinin gümüşleme tekniği ile boyanması | |
12 | PAS ve Feulgen teknikleri | |
13 | Hematolojik elementlerin boyanması | |
14 | Pigment ve minerallerin boyanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mustafa Yıldız, Handan Yıldız, Biyolojide Laboratuar Teknikleri. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Biyoloji alanındaki modern teknikleri, uygulamaları ve araçları kullanarak yerel ve küresel sorunlara çözüm önerisi getirir ve bu alanlardaki projelerde liderlik yaparak yürütür. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel işlemler | |||||||
2 | Tespit, dokuların suyunun alınması, temizleme, infiltrasyon ve gömme | |||||||
3 | Parafin metodu | |||||||
4 | Parafin kesitleri ve kapatılması | |||||||
5 | Mikrotom ve mikrotom bıçakları | |||||||
6 | Boya ve boyanın etkisi | |||||||
7 | Hematoksilin boyası | |||||||
8 | Spesifik boyama metotları | |||||||
9 | Ara Sınav | |||||||
10 | Bağ dokusu ve kas dokusunun boyanması | |||||||
11 | Sinir elementlerinin gümüşleme tekniği ile boyanması | |||||||
12 | PAS ve Feulgen teknikleri | |||||||
13 | Hematolojik elementlerin boyanması | |||||||
14 | Pigment ve minerallerin boyanması | |||||||
15 | Değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |