Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Oryantalizm ve Kültürlerarasılık | CEV 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | --- |
Önerilen Seçmeli Dersler | ---- |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İLYAS ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Oryantalizm son yıllarda giderek önem kazanmaktadır.Çünkü Batı-Doğu kültürleri küreselleşme neticesinde daha fazla tartışılır olmuştur. Küreselleşmeyi tartışırken, ne getirip ne götürdüğünü de irdelemek gerekmektedir. Bu bağlamda ortaya atılan görüş ve düşünceler araştırılacaktır. Oryaantalizmi yeniden okumaakla ortaya çıkan yeni parametreler irdelenecektir. |
Dersin İçeriği | a.Oryantalizm nedir ve tarihi geçmişi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci oryantalizmi günümüze kadar analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Oryantalizmin kültürler arasındaki iletişimini irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Oryantalizmin kültürlere olumlu-olumsuz katkısını araştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Ünlü oryantalistlerin görüşleriyle modern bilimcilerin görüşleri arasında ilişki kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Kültürlerarasılığın önemini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Kültürler çatışmasını-örtüşmesini irdeler ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantalizmin tanımı ve tarihi | |
2 | Önemli oryantalistler | |
3 | Bernard Lewis | |
4 | Görüşleri ve düşünceleri | |
5 | Ara sınav | |
6 | Edward said | |
7 | Görüşleri ve düşünceleri | |
8 | Seminer | |
9 | Alman Oryantalistleri | |
10 | Doğu-Batı kültürlerinin tanımı (benzerlikler, ayrılıklar ) | |
11 | Olumlu-olumsuz yaklaşımlar | |
12 | Küreselleşme | |
13 | Olumlu olumsuz görüşler | |
14 | Olumlu olumsuz görüşler (seminer) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders ile ilgili makaleler ve ders notları |
Ders Kaynakları | 1.Edward W. Said : Şarkıyatçılık Metris Yayınları 2013 2.Aytaç Yıldız: Oryantalizm (Tartışma Metinleri) Doğu-Batı Yayınları 2014 3.Jack Goody : Batıdaki Doğu Dost Yayınları 2002 4.ack Goody : Avrasya Mücizesi Küre Yayınları 2010 5. Şeref Ateş Kültürler arası Eğitim ve Germanistik Polat Yayınları Ankara 1996 6.Sakine ERUZ :Çok Kültürlülük ve Çeviri Multilingual Klodfahrer Cad. 40/6 Çemberlitaş İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir; derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez eder, uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Alanına yenilik getiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||
4 | Çeviribilim alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplar, literatür inceler ve analiz yapma becerisine sahip olarak, yapıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler kullanarak Çeviribilime katkı sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci oryantalizmi günümüze kadar analiz eder. | ||||||||||
2 | Oryantalizmin kültürler arasındaki iletişimini irdeler. | ||||||||||
3 | Oryantalizmin kültürlere olumlu-olumsuz katkısını araştırır. | ||||||||||
4 | Ünlü oryantalistlerin görüşleriyle modern bilimcilerin görüşleri arasında ilişki kurar. | ||||||||||
5 | Kültürlerarasılığın önemini analiz eder. | ||||||||||
6 | Kültürler çatışmasını-örtüşmesini irdeler ve analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |