Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çin Tarihi OMM 527 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ABDULLA AL MAHMUD
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Çin’in kuruluş devrinden günümüze kadarki siyasi ve sosyal tarihini genel hatlarıyla açıklamak.

Dersin İçeriği
1.hafta   Ders içeriği, amacı, coğrafya ve kaynaklar
2.hafta   Çin'e Müslümanların girişi
3.hafta   Çinli Müslümanların siyasi tarihi
4.hafta   Çinli Müslümanların Dini ve Kültürel Hayatı
5.hafta   Çinli Müslüman, Yönetici grup ve diğer Topluluklar
6.hafta   Çin Komünist Devrimi ve Müslümanlar
7.hafta   Modern Çin ve Müslümanlar
8.hafta   Doğu Türkistan Siyasi Tarihi
9.hafta   ARA SINAV
10.hafta   Uygur: etnik kimliği ve Çin
11.hafta   Uygur; sorunun kökleri ve  aşamalar
12.hafta   Çin'in Uygur politikası
13.hafta    Uluslararası toplumun tepkisi
14.hafta   Genel değerlendirme
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1. Mc Krause, S., Hindistan ve Çin'de İslam (Vol. 1). Cambridge Stanford Books.

2. Özkan İzgi, Uygurların Siyasi ve Kültürel Tarihi, Ankara 1987

3. Salim Koca, Asya Hunları, Türkler, c: II, Ankara 2002.

4. Israeli, Raphael. Islam in China: Religion, ethnicity, culture, and politics. Lexington Books, 2002.

5. Black, Antony, Siyasal İslam Düşüncesi Tarihi, Dost Kitabevi, Ankara 2010, s. 233- 239, 333-354.

6. Yang Huaizhong and Yu Zhengui (eds.), Islam and Chinese Culture, Ningxia People’s Publishing House, 1995

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma.
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma.
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma.
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma.
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma.
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma.
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme.
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma)
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma.
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)