Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yakınçağ’Da Avrupa | YAK 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN TURAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fransız İhtilali ile başlayan ve Türkiye'de Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulması ile sona eren tarihi sürecin, tarih alanında bilim uzmanı olmayı planlayan öğrenciler tarafından öğrenilmesi oldukça önemlidir. Yakınçağ'da Osmanlı Devleti'nin yaşadığı süreçlerin anlaşılması açısından da Avrupa Tarihi'nin irdelenmesi gerekmektir. Avrıpa'daki güçler dengesi, Avrupa sınırlarını aşarak, dünya savaşlarına yol açmış olması nedeniyle bu güçler dengesinin dinamiklerinin incelenmesi de alanda bilim uzmanı olacak kişiler için zaruridir. |
Dersin İçeriği | Fransız İhtilali, Napolyon Savaşları, Viyana Kongresi, 1830-1848 Avrupa İhtilalleri, Kırım Savaşı, İtalya ve Almanya'nın birliklerini kurması, Liberalizm ve Milliyetçilik akımları, Orta ve Doğu Avrupa'da milliyetçi hareketler, sömürgecilik, Avrupa'da blokların kurulması, Birinci Dünya Savaşı, savaş sonrası gelişmeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yakınçağ'da Osmanlı Devleti'nin yaşadığı süreçleri anlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Avrupa'daki güç dengelerinin değişimini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Avrupa'da yaşanan büyük savaşlara neden olan faktörleri değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Fransız İhtilali'nin ve sonrasında ortaya çıkan akımların etkilerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fransız İhtilali Öncesinde Avrupa'nın Durumu | - |
2 | Fransız İhtilali | - |
3 | Napolyon Savaşları | - |
4 | Viyana Kongresi | - |
5 | Viyana Kongresine Tepki Olarak 1830 İhtilalleri | - |
6 | Viyana Kongresine Tepki Olarak 1848 İhtilalleri | - |
7 | Kırım Savaşı | - |
8 | Avrupa'da liberalizm ve Milliyetçilik Akımları | - |
9 | Arasınav | - |
10 | Orta ve Doğu Avrupa'da Milliyetçi Hareketler | - |
11 | Avrupa'da Blokların Teşekkülü | - |
13 | Birinci Dünya Savaşı | - |
14 | Savaş Sonrası Gelişmeler | - |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | J. M. Roberts, Avrupa Tarihi, İstanbul, 2010. Norman Daives, Avrupa Tarihi, (çev. Burcu Çığman vd), Ankara, 2006. Stephen J. Lee, Avrupa Tarihinden Kesitler (1789-1980), Ankara, 2004. Mustafa Akdağ, Yakın Çağ Dönemi - Avrupa Tarihi, Ankara, 2010. |
Ders Kaynakları | J. M. Roberts, Avrupa Tarihi, İstanbul, 2010. Norman Daives, Avrupa Tarihi, (çev. Burcu Çığman vd), Ankara, 2006. Stephen J. Lee, Avrupa Tarihinden Kesitler (1789-1980), Ankara, 2004. Mustafa Akdağ, Yakın Çağ Dönemi - Avrupa Tarihi, Ankara, 2010. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yakınçağ'da Osmanlı Devleti'nin yaşadığı süreçleri anlar | ||||||||||
2 | Avrupa'daki güç dengelerinin değişimini kavrar | ||||||||||
3 | Avrupa'da yaşanan büyük savaşlara neden olan faktörleri değerlendirir | ||||||||||
4 | Fransız İhtilali'nin ve sonrasında ortaya çıkan akımların etkilerini analiz eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
1. Ara Sınav | 75 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Ara Sınav | 0 |
Toplam | 150 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |