Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klasik Yunanca Okumaları | ORT 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEVGİ SARIKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere Klasik Yunanca metinlerini tanıtmak, okutmak ve ve temel düzeyde gramer, kelime ve cümle bilgisi vermek. |
Dersin İçeriği | Dönem sonunda öğrencilerin temel düzeyde basit gramer kurallarını ve bunların işlevlerini öğrenmesi, metinlerini okuması, yazması ve tanıması. Öğrencilerin basit parçaları Yunancadan İngilizceye çevirmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler dönem sonunda basit metinleri okuyabilecek, yazabilecek ve basit grammer kurallarını ve yapılarını tanıyabilecek. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Öğrenciler basit metinleri Yunancadan İngilizceye çevirebilecek. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Reading Greek: Grammar and Exercises, by: Joint Association of Classical Herbert Weir Smyth, Greek Grammar, (Benediction Classics, Oxford, 2010) Teachers (Cambridge U.P., 2007) William W. Goodwin, Greek Grammar, (A. Wheaton & Co, Exeter, 1977) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler dönem sonunda basit metinleri okuyabilecek, yazabilecek ve basit grammer kurallarını ve yapılarını tanıyabilecek. | ||||||||||
2 | Öğrenciler basit metinleri Yunancadan İngilizceye çevirebilecek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 80 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
3. Kısa Sınav | 5 |
4. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|