Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Sanatının Ana Hatları | OMM 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATİH BOZKURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında Osmanlı’nın sanat üretimi, özellikle de mimari oluşumu ve değişimi incelenirken, Osmanlı Devleti’nin iç ve dış dünyasında gerçekleşen kültürel etkileşimi de merkezine alacaktır. Derste Osmanlı sanatının ve mimarisinin dünya mirasına olan katkıları da ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Osmanlı Sanatı ve Kültürü Osmanlı Mimarisinin Genel Özellikleri Osmanlı Sanatında Süsleme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlı sanatının kapsamı ve konusu | |
2 | Osmanlı sanatının yayıldığı coğrafyayı tanıma | |
3 | Selçuklu ve Beylikler döneminin Osmanlı sanatına etkileri | |
4 | Selçuklu dönemi sanatı ve mimarisinden örnekler | |
5 | Beylikler dönemi sanatı ve mimarisinden örnekler | |
6 | Erken Osmanlı sanatı üslubu ve özellikleri | |
7 | Erken Osmanlı mimarisinden örnekler | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Osmanlı sanatında Klasik dönem üslubu ve özellikleri | |
10 | Klasik dönem Osmanlı mimarisi ve Mimar Sinan | |
11 | Mimar Sinan’ın yaşamı ve eserleri hakkında genel bilgiler | |
12 | Sinan sonrası Osmanlı sanatının genel özellikleri | |
13 | Osmanlı sanatında Lale Devri üslubu | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | D. Kuban, Türk Barok Mimarisi Hakkında Bir Deneme, İstanbul 1954. E. Diez-O. Aslanapa, Türk Sanatı, İstanbul 1955. A. Kızıltan, Anadolu Beyliklerinde Cami ve Mescitler, İstanbul 1958. D. Kuban, Anadolu Türk Mimarisinin Kaynak ve Sorunları, İstanbul 1965. C.E. Arseven, Türk Sanatı, İstanbul 1984. A. Kuran, Mimar Sinan, İstanbul 1986. O. Aslanapa, Osmanlı Devri Mimarisi, İstanbul 1988. O. Aslanapa, Anadolu’da İlk Türk Mimarisi, Başlangıcı ve Gelişmesi, Ankara 1991. D. Kuban, Sinan’ın Sanatı ve Selimiye, İstanbul 1997. D. Kuban, Osmanlı Mimarisi, İstanbul 2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|