Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arapça II OMM 512 0 6 + 0 6 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Arapça
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MAEN AHMET MUHAMMED ALI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Arapça temel kaynak eserleri okuyup anlamak
Dersin İçeriği Zamirler-Tamlama çeşitlerini tanıtmak
Fiil ve fiillerin çeşitlerini ve fiil çekimlerini yapmak
Emir kipini oluşturmak
Arapça’da fiil cümlelerini oluşturmak, tahlil etmek
Günlük yaşamda konuşmayı ve anlamayı kavramak
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Zamirler: Muttasıl Ve Munfasıl Zamirler
2 Sıfat Ve İsim Tamlamaları
3 İsim Ve Çeşitleri – İsmin Özellikleri : Marife- Nekre- Müzekker-Müennes
4 Sayılar Ve Alıştırmalar
5 Fiil Ve Fiil Çeşitleri
6 Meçhul Fiiller-Fiillerin Çekimi
7 Emir Kipinin Yapılışı-Çekimi-Uygulama
8 Fiillerde İrap (Nasb-Rat-Cezm Durumları)
9 ARASINAV
10 ARASINAV Günlük Yaşamda Tanışma I
11 Arapça’da Fiil Cümlesi Fiil Fail Uygunluğu
12 Metin Üzerinde Alıştırmalar
13 Günlük Yaşamda Tanışma II
14 Karşılıklı Konuşma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları İsmail Ezheri, Açıklamalı Araştırmalı Arapça Grameri, İstanbul, 1978, Hikmet Yay.
Taceddin Uzun, Anlatımlı Arapça, Konya 2002.
Mustafa Abdülaziz ve diğerleri, Kendikendine Modern Arapça Öğretimi, İstanbul ts, Cantaş Yay.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma.
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma.
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma.
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma.
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma.
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma.
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme.
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma)
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma.
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)