Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Roma Bizans Dönemi Epigrafyasına Giriş ORT 518 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEVGİ SARIKAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Epigrafya´ya Giriş
2 Hellence ve Latince alfabesini ve epigrafik kalıplarını tanıma
3 Mezar Taşları
4 Lahit Mezarlar
5 Pagan Adaklar
6 Hıristiyanlık Adaklar
7 İmparator ve Memur Onurlandırma Belgeleri
8 Kararnameler ve İsim Listeleri
9 ARA SINAV
10 Monogramlar
11 Ağırlıklar ve Mühürler
12 Epigrafik Yayınlar
13 Epigrafik Malzemelerin Değerlendirilme Aşamaları
14 Derse İlişkin Hazırlanan Ödevin Sunumu
Kaynaklar
Ders Notu Hasan Malay, Epigrafi (Yazıtbilim), Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir, 1987.
Ders Kaynakları B. H. Mc Lean, An Introduction to Greek Epigraphy of the Hellenistic and Roman Periods from Alexander the Great Down to the Reign of Constantine (323 B.C.- A.D. 337), Ann Arbor 2002.
Ş. Karagöz, Anadolu’dan Mezar Stelleri. Arkaik-Greko, Pers-HellenistikRoma Bizans Çağları, İstanbul 1984.
N. Fıratlı, "İstanbul’un Yunan ve Roma Mezar Stelleri", Belleten 29 (1965) 263–328.
D. French, Roman Roads and Milestones of Asia Minor, Fasc. 2: An Interim Catalogue of Milestones, 1–2, Ankara 1988 (British Institute of Archaeology at Ankara Monograph, No. 9).
V. Laurent, Documents de sigillographie byzantine: la collection C. Orghidan, Paris 1952.
V. Laurent, Le Corpus des Sceaux de l´Empire Byzantine, Paris 1963.
N. Oikonomides, Abbreviations in Greek Inscriptions: Papyri Manuscripts and Early Printed Boks, Chicago 1974.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)