Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Evliya Çelebi Seyahatnamesinde Gündelik Yaşam | OMM 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF BİLGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Burhan Çağlar |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı tarihinin en önemli seyyahı olan Evliya Çelebi'nin gözünden Osmanlı toplumsal yapısını tanımak |
Dersin İçeriği | Osmanlı coğrafyasının neredeyse tamamına yakınını gezen Evliye Çelebinin gözlemlerine dayanarak Osmanlı toplumunu betimlemek, anlamak ve anlamlandırmak. Bunun için model şehirler ve topluluklar seçilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seyahatnamelerin tarihsel önemini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Gündelik yaşamın önemli unsurlarından olan çarşı ve pazarların fonksiyonelliğini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Evliya Çelebi Seyahatnamesi’nin Osmanlı toplumsal yapısını kavramadaki rolünü anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Osmanlı toplumsal yapısını değişik boyutlarıyla tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konunun sınırları ve Osmanlı sanatına giriş | |
2 | Dünyada seyahat kültürü ve Osmanlı öncesinde seyyahlar | |
3 | Osmanlı seyyahları ve Evliya Çelebi | |
4 | Evliya Çelebi’nin yaşadığı yüzyıl ve seyahat evreni | |
5 | Alış veriş hayatı | |
6 | Osmanlılarda sağlık | |
7 | Osmanlılarda temizlik kültürü ve hamamlar | |
8 | Yollar ve kervansaraylar | |
9 | ARASINAV | |
10 | Yeme-içme kültürü | |
11 | Evliya Çelebi’de avcılık | |
12 | Kahvehaneler ve kahve kültürü | |
13 | Balık kültürü ve balıkçılık | |
14 | Evliya Çelebi ve musiki |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Winfrie LÖSCHBURG, Seyahatin Kültür tarihi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Seyahatnamelerin tarihsel önemini değerlendirir. | ||||||||||
2 | Gündelik yaşamın önemli unsurlarından olan çarşı ve pazarların fonksiyonelliğini kavrar. | ||||||||||
3 | Evliya Çelebi Seyahatnamesi’nin Osmanlı toplumsal yapısını kavramadaki rolünü anlar. | ||||||||||
4 | Osmanlı toplumsal yapısını değişik boyutlarıyla tartışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |