Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endülüs Kültürel Hayatı | ORT 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Endülüs (İspanya) tarihinin kültürel hayatının ele alınması ve günümüz olaylarının bu tarihi arka plana istinaden analiz edilmesi |
Dersin İçeriği | Endülüs (İspanya) kültürel tarihinin incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Endülüs?ün (İspanya) kültürel tarihini inceler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Endülüs?te toplumlar arası kültürel ilişkiileri kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Endülüs toplumu ile İspanya krallıkları arasındaki kültürel münasebetlerin niteliklerini ayırt eder | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Endülüslülerin kültürel alanda eriştikleri başarıları ve etkileri ile günümüze yansımalarını tahlil eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
5 | Endülüslülerin bilim-kültür alanında kaydettikleri gelişmeler ile bunların Avrupa kültürüne etkilerini değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
6 | Endülüs-Avrupa-İslam Dünyası kültürel ilişkileri hakkında daha sağlıklı hüküm verir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Endülüs öncesi İberya Yarımadasının sosyo-kültürel yapısı | |
2 | Endülüs toplum yapısı ve İslamlaşma sürecinin başlaması | |
3 | Yerel ve dışarıdan gelen kültürel unsurlar | |
4 | Topluluklar arasında etkileşim ve influencianın ortaya çıkışı | |
5 | Endülüs kültürü veya hayat tarzının oluşması | |
6 | Eğitim alanındaki gelişmeler ve rihle kültürü | |
7 | Bilim alanındaki gelişmeler | |
8 | Ulemanın devlet ve toplum üzerindeki etkisi | |
9 | ARASINAV | |
10 | Tabakat kaynaklarından seçmeler | |
11 | Endülüs-İslam kültürünün Maşrık-İslam kültürü ile mukayesesi ve sonuçları | |
12 | Endülüs-İslam kültürünün Avrupa kültürüne tesirleri ve sonuçları | |
13 | Endülüs-İslam kültürünün Mağrib ülkelerine tesirleri ve sonuçları | |
14 | Sonuç ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Lütfi Şeyban, Convivencia & Influencia / Endülüs?ün Sosyo-Kültürel Tarihi ve Etkileri, Adapazarı 2013 |
Ders Kaynakları | - Watt, W. M.-Pierre Cachia, Endülüs Tarihi, çev. C.E. Adıgüzel-Q. Şükürov, Küre Yayınları, İstanbul 2012 - Atçeken, İsmail Hakkı, Endülüs?ün Fethi ve Mûsâ b. Nusayr, Araştırma Yayınları, Ankara 2002 - Attali, Jacques, 1492, çev. M.Ali Kılıçbay, Y.Kredi, İstanbul 1992 - Aznar, Fernando, España medieval: Musulmanes, judíos y cristianos, ANAYA, Madrid 1990 - Bedevî, Abdurrahman, Batı Düşüncesinin Oluşumunda İslam?ın Rolü, çev. Muharrem Tan, İz Yayıncılık, 2. Baskı, İstanbul 2010 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Endülüs?ün (İspanya) kültürel tarihini inceler | ||||||||||
2 | Endülüs?te toplumlar arası kültürel ilişkiileri kavrar | ||||||||||
3 | Endülüs toplumu ile İspanya krallıkları arasındaki kültürel münasebetlerin niteliklerini ayırt eder | ||||||||||
4 | Endülüslülerin kültürel alanda eriştikleri başarıları ve etkileri ile günümüze yansımalarını tahlil eder | ||||||||||
5 | Endülüslülerin bilim-kültür alanında kaydettikleri gelişmeler ile bunların Avrupa kültürüne etkilerini değerlendirir | ||||||||||
6 | Endülüs-Avrupa-İslam Dünyası kültürel ilişkileri hakkında daha sağlıklı hüküm verir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |