Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yakınçağ Tarihi Kaynakları YAK 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NECMETTİN ALKAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yakınçağ dönemine ana kaynakların neler olduğunu tespit etmek ve örnekleri üzeirnde durmak.  

Dersin İçeriği

Yakınçağa ait tarih kaynaklarından vakayinameler, sefaretnameler, ıslahatnameler, layihalar, gazete ve mecmualar, salnameler ve arşiv kaynakları tanıtılmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tarihin Yazılı kaynakları değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap,
2 Tarihi Arşiv Vesikalarına dayalı kaynaklarını değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap,
3 Yazılı kaynakların Kritiğini yapar Soru-Cevap, Anlatım,
4 Arşiv Vesikalarının Kritiğini yapar Anlatım, Soru-Cevap, Kısa Cevaplı Testler,
5 Süreli Yayınların Kritiğini yapar Anlatım, Soru-Cevap,
6 Arşiv Belgelerinin mukayeselerini yapar Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 III. Selim dönemi tarih kaynakları
2 III. Selim dönemi layihaları
3 II. Mahmut dönemi tarih kaynakları
4 Tanzimat dönemi tarih kaynakları
5 Meşrutiyet dönemi tarih kaynakları
6 Islahatnameler
7 Sefaretnameler I
8 Sefaretnameler II
9 Ara Sınav
10 Osmanlı basın ve gazeteler I
11 Osmanlı basın ve gazeteler II
12 Salnameler
13 Arşiv kaynakları
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Tarihin Yazılı kaynakları değerlendirir
2 Tarihi Arşiv Vesikalarına dayalı kaynaklarını değerlendirir
3 Yazılı kaynakların Kritiğini yapar
4 Arşiv Vesikalarının Kritiğini yapar
5 Süreli Yayınların Kritiğini yapar
6 Arşiv Belgelerinin mukayeselerini yapar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6