Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ortaçağda Türkiye Tarihi ORT 506 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Ortaçağ Türkiye Sürecinin Tespiti.
Dersin İçeriği Ortaçağ Türkiye Tarihi kaynakları ve araştırmalarının değerlendirilmesi.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ortaçağ Türkiye Tarihi Kaynaklarının Değerinin Ölçülmesi Anlatım, Soru-Cevap,
2 Ortaçağ Türkiye Süreçlerinin Tespiti ve Tayini Anlatım, Soru-Cevap,
3 Türkiye Selçukluları Medeniyetinin Tesisinde Kültürel ve Coğrafi Yapının Değerlendirilmesi Anlatım, Soru-Cevap,
4 Ortaçağ Türkiye Tarihinin Karakterinin Tespiti Anlatım, Soru-Cevap,
5 Ortaçağ Türkiye Tarihinin Doğu ve Batı dünyası için öneminin tayin ve tespiti Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ortaçağda Türkiye Coğrafyasının Oluşumu
2 Ortaçağda Türklerin Anadoluya Gelişi ve Anadoluda Türk Toplumsal Yapısının Gelişimi
3 Ortaçağ Türkiye Tarihi Kaynakları
4 Ortaçağ Türkiye Araştırmaları ve Ortaçağ Türkiye Tarihinin Sorunları
5 Ortaçağ Türkiye Tarihinde Siyasi Yapının Gelişimi
6 Türkiye Selçuklularının Hakimiyetinde Dini Argümanlar, Şiilik Meselesi
7 Türkiye Selçuklularının Sünniliği Sorunsalı
8 Türkiyede İlk Türk Kültürel Yapısın Oluşumu
9 Ara Sınav
10 Türkiyede İlk Türk Şehirleşmesi
11 Türkiyede Şehirleşme-Yerleşim İlişkilerinde Vakıfların Rolü
12 Türkiye Selçuklularında Fikir ve Düşünce Akımları
13 Türkiye Selçuklularında Fikir ve Düşünce Akımları
14 Türkiye Selçuklularında İdari Mekanizmalar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. Aksarayi, Müsameretül Ahbar
2. İbn Bibi, El Evamirül Alaiyye
3. İbn Batuta Seyahatnamesi
4. Markizi, Kitabüs Süluk
5. Fuad Köprülü, Anadolu Selçuklu Devletinin Yerli Kaynakları
6. El Ömeri, Mesalikül Ebsar
7. Kalkaşandi, Subhul Aşa
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Ortaçağ Türkiye Tarihi Kaynaklarının Değerinin Ölçülmesi
2 Ortaçağ Türkiye Süreçlerinin Tespiti ve Tayini
3 Türkiye Selçukluları Medeniyetinin Tesisinde Kültürel ve Coğrafi Yapının Değerlendirilmesi
4 Ortaçağ Türkiye Tarihinin Karakterinin Tespiti
5 Ortaçağ Türkiye Tarihinin Doğu ve Batı dünyası için öneminin tayin ve tespiti
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 5
1. Ödev 40
2. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6