Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
II.Meşrutiyetten Cumhuriyete Sos.Yar. Politikaları | TCT 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAFİYE KIRANLAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SAFİYE KIRANLAR, |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiyenin savaş yıllarını içeren sosyal tarihi ve o dönemin sosyal politikalarının analiz edilmesi |
Dersin İçeriği | Birinci Dünya Savaşı ve Kurtuluş Savaşı yıllarında Türkiyede sosyal siyaset, sosyal yardım anlayışı |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal yardım ve ilgili kavramları tanımlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | II. Meşrutiyetten Cumhuriyete Türkiyedeki sosyal yardım politikalarının genel seyrini özetleyebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Belirtilen dönem aralığındaki sosyal yardım anlayışı hakkında değerlendirmeler yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Belirtilen dönem aralığındaki sosyal yardım anlayışının günümüz sosyal yardım anlayışıyla olan benzerliklerini ve farklılıklarını değerlendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Geçmişteki sosyal yardım politikalarıyla günümüz sosyal yardım politikaları hakkında analizler yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | II. Meşrutiyetin ilanından sonra sosyal yardım uygulamaları ve İttihat ve Terakki Hükümetinin getirdiği yeni sosyal yardım anlayışı | |
2 | Birinci Dünya ve Kurtuluş savaşı yıllarında sosyal yardım anlayışı ve muhtaçlığı belirleyen şartların ortaya konması | |
3 | Savaş yıllarında sosyal yardım kapsamında değerlendirilen gruplar I: Dul kadınlar ve yetimler | |
4 | Savaş yıllarında sosyal yardım kapsamında değerlendirilen gruplar II: Dilenciler, serseriler, muhacirler, felaketzedeler | |
5 | Sosyal yardım alanındaki kurumsal yapılanmalar I: Darüleytamlar, darülacezeler | |
6 | Yardım cemiyetlerinden Hilal-i Ahmer ve etkinlikleri | |
7 | Yardım cemiyetlerinden Himaye-i Etfal ve Fukaraperver Cemiyetleri | |
8 | Türkiyede Sıhhat ve Muavenet-i İctimaiye teşkilatının kurulması ve geçirdiği evreler | |
9 | ARASINAV | |
10 | Yabancı devlet ve kuruluşlarının sosyal yardım faaliyetleri | |
11 | Yardım kampanyaları ve yardım organizasyonları | |
12 | Devletin sosyal yardıma ayırdığı ödenekler | |
13 | Sosyal yardım uygulama ve harcamalarında görülen suistimaller | |
14 | Geçmiş ve günümüz sosyal yardım politikalarının karşılaştırılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Safiye Kıranlar, Savaş Yıllarında Türkiyede Sosyal Yardım Faaliyetleri (1914-1923), Basılmamış Doktora Tezi (İstanbul Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü 2005) |
Ders Kaynakları | 1. Alen Duben-Cem Behar, İstanbul Haneleri Evlilik, aile ve doğurganlık 1880-1920, İstanbul 1998 2. Amy Singer, Osmanlıda Hayırseverlik Kudüste Bir Haseki Sultan İmareti, İstanbul 2004 3. Bilge Criss, İşgal Altında İstanbul 1918-1923, İstanbul 2000 4. İrfan Orga, :Bir Türk Ailesinin Öyküsü, İstanbul 1990 5. Nadir Özbek, Osmanlı İmparatoluğunda Sosyal Devlet, Sosyal İktidar ve Meşruiyet, İstanbul 2002 6. Nazif Öztürk, Türk Yenileşme Tarihi Çerçevesinde Vakıf Müessesesi, Ankara 1995 7. Nuran Yıldırım, İstanbul Darülaceze Müessesesi Tarihi, İstanbul 1996 8. Serpil Çakır, Osmanlı Kadın Hareketi, İstanbul 1996. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal yardım ve ilgili kavramları tanımlayabilir | ||||||||||
2 | II. Meşrutiyetten Cumhuriyete Türkiyedeki sosyal yardım politikalarının genel seyrini özetleyebilir | ||||||||||
3 | Belirtilen dönem aralığındaki sosyal yardım anlayışı hakkında değerlendirmeler yapabilir | ||||||||||
4 | Belirtilen dönem aralığındaki sosyal yardım anlayışının günümüz sosyal yardım anlayışıyla olan benzerliklerini ve farklılıklarını değerlendirebilir | ||||||||||
5 | Geçmişteki sosyal yardım politikalarıyla günümüz sosyal yardım politikaları hakkında analizler yapabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |