Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
II.Meşrutiyetten Cumhuriyete Sos.Yar. Politikaları | TCT 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAFİYE KIRANLAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SAFİYE KIRANLAR, |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiyenin sosyal tarihi ve o dönemin sosyal politikalarının analiz edilmesi |
Dersin İçeriği | Birinci Dünya Savaşı ve Kurtuluş Savaşı yıllarında Türkiyede sosyal siyaset, sosyal yardım anlayışı |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı İmparatorluğu'nun geç döneminde siyasi değişimleri anlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ekonomik ve Sosyal Yapıdaki Dönüşüm Süreçlerini Kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Türkiye'de yaşanan modernleşme çabalarını değerlendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Savaşların toplum ve ekonomi üzerindeki etkilerini tartışabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | İmparatorluktan cumhuriyete geçiş sürecinin siyasi sonuçlarını değerlendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | I. Meşrutiyet'in ilanı ve siyasi yapıda yaşanan değişim | |
2 | Jön Türk Hareketi ve II. Meşrutiyet | |
3 | İttihat Terakki ve yönetim anlayışı | |
4 | Trablusgarp ve Balkan Savaşları | |
5 | Balkan Savaşları: Cephe gerisi ve yaşanan siyasi ve sosyal gelişmeler | |
6 | Birinci Dünya Savaşı I: Savaşa giriş, savaş ekonomisi | |
7 | Birinci Dünya Savaşı II: Cepheler, müttefiklerle ilişkiler | |
8 | Birinci Dünya Savaşı III. Toplum ve günlük yaşam | |
9 | ARASINAV | |
10 | Savaşın Sonu ve Mütareke Döneminde Türkiye | |
11 | Mondros Mütarekesi: İşgaller ve tepkiler | |
12 | Mondros Mütarekesi sonrasında toplumsal yapı | |
13 | Mütareke döneminde İstanbul: Saray, günlük yaşam | |
14 | Osmanlı'dan Cumhuriyet'e geçişin siyasi, sosyal ve ekonomik etkileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Safiye Kıranlar, Savaş Yıllarında Türkiyede Sosyal Yardım Faaliyetleri (1914-1923), Basılmamış Doktora Tezi (İstanbul Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü 2005) |
Ders Kaynakları | 1. Alen Duben-Cem Behar, İstanbul Haneleri Evlilik, aile ve doğurganlık 1880-1920, İstanbul 1998 |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Osmanlı İmparatorluğu'nun geç döneminde siyasi değişimleri anlayabilme | ||||||||||
2 | Ekonomik ve Sosyal Yapıdaki Dönüşüm Süreçlerini Kavrayabilme | ||||||||||
3 | Türkiye'de yaşanan modernleşme çabalarını değerlendirebilme | ||||||||||
4 | Savaşların toplum ve ekonomi üzerindeki etkilerini tartışabilme | ||||||||||
5 | İmparatorluktan cumhuriyete geçiş sürecinin siyasi sonuçlarını değerlendirebilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |