Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk İnkılap Tarihi Metinlerinin İncelenmesi | TCT 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ENİS ŞAHİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ENİS ŞAHİN, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti tarihi metinlerini okuma ve anlama yeteneklerinin geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği | İnkılap Tarihi belgelerinin detaylı ve gelişmiş incelemesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı dönemine ait matbu resmi vesikalar, vd. tarih kayıtlarını, kitap, gazete, dergi, vd. alanlardaki her çeşit eseri okuyabilme ve anlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Üst sınıflarda görülecek olan matbaa öncesi el yazısı vesikalarla ilgili derslerin alt yapısının oluşturulması | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Türkçenin tarihi gelişimini ve yapısını anlama ve dile hakim olma | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Klasik edebiyatımıza ait eserleri okuma ve anlama | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Günümüz anayasa ve hukuk metinleri, mahkeme kayıtları, meclis zabıtları, askeri belge ve yazılar vd. alanlardaki bilgi, belge ve dökümanı kolaylıkla anlama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Kültürel, toplumsal vd. tarihi irtibatın kurulması ve sürekliliğin sağlanması | Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Mahkeme kayıtları, meclis zabıtları, askeri belge ve yazıları okur ve anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | Milli Mücadele dönemine ait matbu resmi vesikalar, vb. tarih kayıtlarını, kitap, gazete, dergi, vb. alanlardaki her çeşit eseri okuyabilir ve anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Belge: tanımı, incelenmesi ve temel özellikleri, Osmanlı Paleografyası ve Epigrafyası | |
2 | Belgelerdeki temel yazı türü rika ve diğer yazı türleri | |
3 | İnkılap Tarihi metinlerinin detaylı incelemesi | |
4 | İnkılap Tarihi metinlerinin detaylı incelemesi | |
5 | İnkılap Tarihi metinlerinin detaylı incelemesi | |
6 | İnkılap Tarihi metinlerinin detaylı incelemesi | |
7 | Tarihi belgelerin gelişmiş incelemesi | |
8 | Tarihi belgelerin gelişmiş incelemesi | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Tarihi belgelerin gelişmiş incelemesi | |
11 | Tarihi belgelerin gelişmiş incelemesi | |
12 | Tarihi belgelerin gelişmiş incelemesi | |
13 | Tarihi belgelerin gelişmiş incelemesi | |
14 | Tarihi belgelerin gelişmiş incelemesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Başbakanlık Cumhuriyet Arşivi Belgeleri Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü Arşivi Belgeleri Türk Tarih Kurumu Arşivi Belgeleri Başbakanlık Osmanlı Arşivi Belgeleri Genelkurmay Askerî Tarih ve Stratejik Etüt Dairesi Başkanlığı Arşivi (ATASE) Belgeleri Documents I, II, III. Harp Tarihi Vesikaları Dergisi/Askerî Tarih Belgeleri Dergisi |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Osmanlı dönemine ait matbu resmi vesikalar, vd. tarih kayıtlarını, kitap, gazete, dergi, vd. alanlardaki her çeşit eseri okuyabilme ve anlayabilme | ||||||||||
2 | Üst sınıflarda görülecek olan matbaa öncesi el yazısı vesikalarla ilgili derslerin alt yapısının oluşturulması | ||||||||||
3 | Türkçenin tarihi gelişimini ve yapısını anlama ve dile hakim olma | ||||||||||
4 | Klasik edebiyatımıza ait eserleri okuma ve anlama | ||||||||||
5 | Günümüz anayasa ve hukuk metinleri, mahkeme kayıtları, meclis zabıtları, askeri belge ve yazılar vd. alanlardaki bilgi, belge ve dökümanı kolaylıkla anlama | ||||||||||
6 | Kültürel, toplumsal vd. tarihi irtibatın kurulması ve sürekliliğin sağlanması | ||||||||||
7 | Mahkeme kayıtları, meclis zabıtları, askeri belge ve yazıları okur ve anlar. | ||||||||||
8 | Milli Mücadele dönemine ait matbu resmi vesikalar, vb. tarih kayıtlarını, kitap, gazete, dergi, vb. alanlardaki her çeşit eseri okuyabilir ve anlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |